- hirdetés -

Bankkártya, hitel és adósságkezelés – több témakört érintve, játékos formában bővíthették ismereteiket a diákok az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola tagintézményeiben. A Pénz7 programsorozat által a tanárokat is ösztönözték új pedagógiai módszerek kipróbálására.

A szemléletformálásra helyezték a hangsúlyt március 5-9. között az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Székhelyintézményében. Az 5.a osztályos diákok rendkívüli matematika és osztályfőnöki órákon oldottak meg csoportban és párban a pénzügyhöz kapcsolódó játékos feladatokat.

A Czina Sándor Tagintézmény 7.e osztályos tanulói a tematikus héten hitellel kapcsolatos információkat gyűjtöttek, dramatikus játékokat játszottak, megnézhették a saját személyiségtesztjüket, bankkártyákat készítettek. Feldolgozták az Okosan a hitelekről, Hitelek a családi gazdálkodásban, a Hitelszerződés feltételei és a Mit jelent az adósságkezelés? témaköröket.  A foglalkozáshoz felhasználták a Pénziránytű Alapítvány Küldetések a pénz világában című tankönyvét és munkafüzetét, a hét lezárásaként plakátokat készítettek az elsajátított ismeretekről – osztotta meg hírportálunkkal Csányi Judit általános igazgatóhelyettes.

Játékos feladatok során ismerkedtek a pénz jelentőségével a diákok Rákóczitelepen (Fotó: iskola)

A Rákóczitelepi Tagintézményben már negyedik alkalommal tartottak különleges foglalkozásokat a tanulóknak valamennyi évfolyamon. A témahét új pénzügyi témája volt a hitel: „Okosan a hitelekről” és „Üzleti ötlet és együttműködés”. A pedagógusok az egyes korosztályok sajátosságait figyelembe véve játékosan, színesen, szemléltető eszközök segítségével, élményszerűen adták át az új ismereteket. A diákoknak lejátszottak érdekes vitaindító filmeket, dolgoztak csoportban, készítettek perselyt. A Pénz7 tematikus foglalkozásai a gyerekek körében sikert arattak, érdeklődőek, motiváltak voltak.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.