Azt mondja, hogy az adóhatóságtól telefonál, így próbálja egy ismeretlen megszerezni az ügyfelek teljes nevét és bankszámlaszámát – tájékoztatott közleményében a NAV Békés Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtóreferense.
Jegyinák Attila azt írta, hogy a telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadása után tudják átutalni.
A NAV arra hívja fel a figyelmet, hogy telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot.
Azt kérik, hogy ha valaki hasonló hívást kap, azonnal szóljon az adóhatóság bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán, és semmiképpen se adja meg adatait. A hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről – olvasható a közleményben.