- hirdetés -

Szavatosság és jótállás: két olyan terület, ahol a kereskedők számos hiányossággal küzdenek. Ennek kiküszöbölése érdekében a Békés Megyei Kormányhivatal ismeretterjesztő előadások formájában készíti fel őket a helyes eljárásra.

Az Orosházi Járási Hivatal a negyedik állomása volt november 15-én annak az előadás sorozatnak, amelyet a Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési Főosztály az Orosházi Járási Hivatallal közösen szervezett. Az ok, hogy az ellenőrzések során számos hiányosságot fedeztek fel a kereskedőknél a szavatosság, jótállás és panaszkezelés szabályainak ismeretéről.

Nem a büntetés a cél

– Nem kívánunk állandó szankcionáló hatóság szerepében tetszelegni, hanem preventíven, ügyfélbarátan kívánjuk végezni a feladatunkat. Kollégáimmal egy ismeretterjesztő előadás keretében szeretnénk felkészíteni a kereskedőket a helyes eljárásra. A célunk tehát az, hogy az ellenőrzések során, minél kevesebb hibát rögzítsünk – nyilatkozta Dobókői György a Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

Dr. Pethő Hajnalka Katalin, a fogyasztóvédelmi osztály vezetője adta át a téma ismereteit a megjelent helyi vállalkozóknak.

Elmondása szerint tipikus hiba, hogy nem megfelelően, vagy hiányosan tájékoztatják az ügyfeleket. Emellett gyakran előforduló probléma, hogy nem, vagy nem megfelelő jótállási jegyet biztosítanak a termékek mellé, de a panaszkezelés sem mindig szabályszerű.
– Nem egyszerű terület a szavatosság és jótállás, de azt gondolom, akik ezzel foglalkoznak kötelesek ezeket a szabályokat ismerni – fogalmazott.

A Békés Megyei Kormányhivatalon belül a Foglalkoztatási Főosztály is csatlakozott az előadássorozathoz és foglalkoztatással kapcsolatos problémákról, illetve a munkavédelmi, munkaügyi ellenőrzések tapasztalatairól is szó esett.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.