- hirdetés -

Sorozatunk mostani részében leírjuk, mi a teendő az elkészült építmények használatbavétele előtt.

Az építési engedély alapján megépült építményekre, annak használatbavétele előtt az építtetőnek használatbavételi eljárást kell kezdeményeznie az építéshatóságon (polgármesteri hivatal II. emelet 13 és 14-es iroda).

Alapestben csupán a használatbavétel tudomásul vételét kell kérni. Erre írásbeli választ a hivatal csak külön kérésre ad.

Az építtetőnek használatbavételi engedélyt kell kérnie a következő esetekben: ha az építési tevékenységgel érintett építmény műemlék, vagy a használatbavételi eljárásba szakhatóság bevonása szükséges, a kiemelt építésügyi hatóság eljárása esetén szakkérdés tisztázására van szükség, vagy a kivitelezés során az engedélyezett tervektől eltértek, és az eltérés az építési engedélyezési eljárásban megfogalmazott szakhatósági állásfoglalást vagy szakkérdést érinti.

A kérelem papír alapon vagy elektronikusan is benyújtható, amíg az építési engedély még érvényes.

Abban az esetben, ha az építési munka az ingatlan-nyilvántartásban változást eredményezett, akkor arra jogosult földmérővel változási vázrajzot is kell készíttetni és az országos nyilvántartásba fel kell tölteni.

A használatbavételi engedélyt a hatóság határozattal adja meg. A használatbavételi eljárás illetéke engedélyezési eljárás esetén az építési engedéllyel megegyező mértékű, tudomásul vétel esetén tízezer forint.

A használatbavételi engedély akkor adható meg, illetve a bejelentés akkor vehető tudomásul, ha az építmény rendeltetésszerű és biztonságos használatra alkalmas.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.