- hirdetés -

Az Uhrin Transzport Kft. idén is fejlesztéseket tervez. Ehhez olyan programban vesz részt, amely újabb sofőröket biztosít a cégnek. Nincs ugyanis utánpótlás a hivatásosok körében.

Az orosházi fuvarozási cégnél jelenleg 63 gépkocsivezető dolgozik, és csakúgy, mint országosan, elöregedőben az állomány.
– Új belépők nem nagyon vannak, nagyon kevés fiatal választja ezt hivatásnak – mondja Szokolics Attila logisztikai vezető.

Az Uhrin Transzportnál Tóth Jenő több mint 20 éve dolgozik, rója az utat. Szereti, amit csinál, több családtagja is volán mögött ült. Ezért marad. Ám úgy véli, túlszabályozott a rendszer, nincs kellő megbecsülése foglalkozásának.

Nagyjából 1 millió forintba kerül egy dolgozónak, mire megszerzi a magasabb kategóriás jogosítványt, és kezdőként elhelyezkedhet. Többek között ezért is van hiány sofőrökből.

Ezt a hiányt jelezte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a tervek szerint márciusban országos program indul hivatásos (nemzetközi) gépjárművezetők képzésére.
– Az álláskeresők uniós források felhasználásával ingyenesen, képzési támogatással vehetnek részt a tanfolyamokon – tudtuk meg a járási hivatal foglalkoztatási osztályvezetőjétől. –  A program keretében C+E+GKI illetve C+D+GKI kategóriák megszerzését biztosító képzések indulnak. A képzés munkáltatói igényekre épül, a sikeres felvételi eljárást követően a hallgatók tanulmányi szerződést kötnek leendő munkáltatóikkal – mondta Jankovné Héjas Katalin. (Információk: a járási hivatal foglalkoztatási osztályán, vagy a www.ofa.hu oldalon.)

Tóth Jenő és Szokolics Attila fuvar előtti egyeztetése. Nem vonzó a hivatásos sofőrélet, az marad a pályán, aki szereti (Fotó: Rajki Judit)
Tóth Jenő és Szokolics Attila fuvar előtti egyeztetése. Nem vonzó a hivatásos sofőrélet, az marad a pályán, aki szereti (Fotó: Rajki Judit)

Az Uhrin Transzport Kft. már jelezte igényét, ők akár 10 sofőrnek is adnak támogatást és szerződést, ha elvégzik a képzést.
– Az év második felében tervezzük megújítani jármű flottánkat, a jelenlegi 60-ról 70-re növelve számukat, és speciális szerelvényeket is vásárolunk. Legnagyobb megbízónk az orosházi síküveggyár, neki tervezünk bizonyos fejlesztést, amihez a gépkocsivezető alapunk jelenleg nincs meg – indokolt Szokolics Attila logisztikai vezető.

A város 10 legnagyobb adózójának egyike a családi vállalkozásból nőtt cég, amelynek tavalyi árbevétele a tervezettnél kicsivel alacsonyabban, mintegy 2 milliárd forint körül alakult, minimális nyereséggel zártak.
– Nehézséget az egyik legnagyobb partnerünk csődje jelentette, amiből rendkívül nagy veszteségünk származott – mondta Szokolics Attila. – Ebből próbálunk meg újra építkezni. Mintha az export, és import árualap nőtt volna, ugyanakkor a fuvarozók száma talán nem szaporodott olyan mértékben. Emellett az üzemanyagárak csökkenése is említésre méltó – sorolta a pozitívumokat tavalyról.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.