- hirdetés -

Húsz százalékkal növekedett a vendéglétszám Gyopárosfürdőn 2015-ben, és jelentősen nőtt a gyógyászat bevétele is. A fürdő marketingjét tovább erősítik, a belföld mellett a határmenti régiókra koncentrálnak.

Közös munka és többnyelvűség, ez lesz a két kulcs fogalom 2016-ban – mondta a fürdő marketingéért felelős Kiss László. A Jövő Építők TDM elnöke a csütörtök délelőtti sajtóreggelin kiemelte, idén erősebb lesz a fürdő reklámja, több kampány már fut is a televíziókban, magazinokban és az interneten.

Több marketing, sok napsütés – több vendég

A tavalyi évről Kiss László elmondta, a TDM életében 2015 a változások éve volt, hiszen személyében új vezetője lett az egyesületnek, ezzel párhuzamosan pedig racionalizálták a költségvetést és a szervezeti felépítést is átalakították.

– A hatékonyan célzott marketingnek és a kiváló nyári időjárásnak köszönhetően a fürdő látogatottsága 2014-hez képest húsz százalékkal nőtt, mintegy 222 ezer vendéget fogadtunk 2015-ben.

Ez kihatással volt a szálláshelyekre is: a KSH adatai szerint a kereskedelmi szálláshelyek vendégszáma 5 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 2 százalékkal növekedett – ismertette a számokat Kiss László. Hozzátette, ebben nincsenek benne a magánszálláshelyek adatai, de vélhetően ott is növekedést tapasztaltak.

A TDM elnöke kiemelte, a legnagyobb hangsúlyt az online reklámozásra helyezték: a fürdő Facebook oldalának 2014 végán 35 ezer, jelenleg pedig 43 ezer követője van, a fürdő weboldalán pedig egymillió oldalmegtekintést értek el 280 ezer egyedi felhasználó mellett, ami egy Orosháza méretű, közepes fürdőnél kiemelkedően jó adat.

A vendégszám jelentősen növekedett tavaly (archív fotó: Püspöki Zsolt)
A vendégszám jelentősen növekedett tavaly (archív fotó: Püspöki Zsolt)

Az idei évről elmondta, fontos a közös csomagajánlatok és marketing stratégia kidolgozása a szálláshelyekkel, szolgáltatókkal együttműködve.
– A hirdetések eddig is több nyelven futottak, viszont ebben idén még jobban erősítünk. A magyar mellett angol, román és szerb nyelven jelenünk meg ajánlatainkkal, elsősorban a határ menti régiókat megcélozva – fogalmazott Kiss László. Hozzátette, 2015-ben a vendégek döntő többsége belföldről érkezett, de az idei év első hétvégéin már jelentős romániai vendégforgalom növekedést tapasztaltak.

Akciós gyógyulás

De nem csak a fürdőben volt vendégszám növekedés. A gyógyászati részlegen a tavalyi akcióknak köszönhetően jóval többen vették igénybe a szolgáltatásokat, mint egy évvel korábban.
– Tavasszal és ősszel elengedtük vendégeink számára a gyógykezelésekért fizetendő önrészt, így a felírt kezelések száma 29 százalékos, a felvett kezelések száma pedig 39 százalékos emelkedést mutat, így 2014-hez képest tavaly összesen 12 százalékkal több beteg jött gyógyulni Orosházára – ismertette a számokat Benkő Ferenc. A fürdőt üzemeltető Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója kiemelte, bár az orvosok sokszor felírták a kezeléseket, a betegek egy része anyagi okok miatt azokat nem tudta felvenni.

A gyopárosi gyógyvíz az alkáli hidrogén-karbonátos gyógyvizek csoportjába tartozik, magas metakovasav tartalommal bír
A gyopárosi gyógyvíz jótékony hatását egyre többen veszik igénybe

– Azzal, hogy nem kellett fizetni önrészt, természetesen csökkent a bevételünk, viszont a megnövekedett vendégszám után az Országos Egészségbiztosítási Pénztártól kapott támogatások jelentősen magasabbak lettek, így összesen 28 százalékos növekedést tudtunk elérni a gyógyászati részlegnél – tette hozzá Benkő. Kiemelte, hasonló akciók idén február-március, illetve szeptember-október hónapban is lesznek.

A vezérigazgató elmondta, a wellness részleg árbevétele 2014-hez képest 19 százalékkal nőtt, amit tovább szeretnének javítani. Tavaly négy helyiséget klimatizáltak és három nagyértékű hidraulikus masszázságyat is vásároltak, idén pedig újabbak beszerzését tervezik.
– A fejlesztések és az akciók hatására erre az évre további 10 százalékos vendégszám növekedést céloztunk meg – jelentette ki Benkő Ferenc.

Egyre több a vendég a szállodákban

A sajtóreggelinek helyt adó Hotel Corvus Aqua**** vezetője elmondta, a vendégszám emelkedés és a TDM-el közösen végzett munka a négycsillagos szállodában is érzékelhető volt, pozitív évet zártak.
– Nagy százalékban hazai vendégek érkeznek a szállóba, rajtuk kívül román és szerb vendégek voltak. Főleg a kiemelt és ünnepi időszak a telített, de szerencsére egyre több éjszakát kötnek le azok, akik a gyógyászati kezelések miatt jönnek Orosházára – mondta Dér Edit. A szálloda vezetője hozzátette, az elmúlt két hétvégén teltház volt, és az eddiginél több román vendég szállt meg náluk.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.