- hirdetés -

Néhány héttel azután, hogy Békéscsaba felé elkészült a főút, mostantól Hódmezővásárhelyre is normális tempóban lehet haladni.

Szeptember végén adták át az Orosháza-Békéscsaba közötti útszakaszt, arra már nem voltak munkálatok.  A 47-es út a másik irányban is megújult, a Hódmezővásárhely és Orosháza közötti 19,7 kilométeres szakaszát, a nettó 7,9 milliárd forintos beruházást szombaton adták át.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője az ünnepségen kijelentette, Magyarországnak az útépítésekkel a közlekedésbiztonság és a települések közötti kapcsolat megteremtése mellett nemzetstratégiai céljai is vannak – írja az MTI.

„A legfontosabb nemzetstratégiai célunk, hogy minden autópályánk 2018-ig elérje Magyarország jelenlegi határait” – mondta a miniszter. Hozzátette: legalább ilyen jelentőségű nemzeti célkitűzés, hogy minden megyei jogú város bekapcsolódjon a gyorsforgalmiút-hálózatba, ami hozzájárul a települések versenyképességének javításához, a munkahelyteremtéshez.

Szél István (Fidesz-KDNP) székkutasi polgármester, Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója, Lázár János Miniszterelnökséget vezetõ miniszter, a térség országgyûlési képviselõje, Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezõvásárhelyi polgármester és Tóth László, a Duna Szfalt Zrt. ügyvezetõ igazgatója (b-j) átvágják a nemzeti színû szalagot (MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely)
Szél István (Fidesz-KDNP) székkutasi polgármester, Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója, Lázár János Miniszterelnökséget vezetõ miniszter, a térség országgyûlési képviselõje, Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezõvásárhelyi polgármester és Tóth László, a Duna Szfalt Zrt. ügyvezetõ igazgatója (b-j) átvágják a nemzeti színû szalagot (MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely)

A következő évek legfontosabb feladata a dél-alföldi régióban Kecskemét és Békéscsaba összekapcsolása – tette hozzá a politikus. Lázár János régi elmaradt adósságnak nevezte az M9-es autópálya megépítését, amely kelet-nyugati irányba köti össze az ország különböző részeit. Emellett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) előtt álló feladatként jelölte meg, hogy legkésőbb a következő választási ciklus végére, 2022-re Szegedet és Debrecent négysávos autóút kapcsolja össze.

Hódmezővásárhelynek különösen fontos érdeke fűződik ahhoz, hogy gazdasági értelemben összekapcsolódjon Szegeddel, és a két város egy agglomerációt jelentsen, de legalább ilyen fontos gazdasági és társadalompolitikai érdekek szólnak amellett, hogy Hódmezővásárhely és Békéscsaba is jobban kötődjön egymáshoz – hangsúlyozta Lázár János.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, a 47-es számú főút Hódmezővásárhely és Orosháza között, 11,5 tonnás tengelyterhelésre megerősített, 19,7 kilométeres szakaszának korszerűsítése 85 százalékban európai uniós és 15 százalékban hazai források felhasználásával valósult meg nettó 7,9 milliárd forintért, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében. Hozzátette: a főúttal párhuzamosan elkészült a Hódmezővásárhelyt Orosházával összekötő, 21,4 kilométeres kerékpárút is.

A főút Algyő és Szeged közötti 7 kilométeres szakaszának felújítása még zajlik, de a kivitelező határidőre befejezi a munkát, és az autósok november közepétől már forgalomkorlátozások nélkül használhatják az utat – tudatta a vezérigazgató.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.