- hirdetés -

Békés megyében, az Orosháza-Békéscsaba közötti út szélesítése, erősítése 8,94 milliárd forintból valósult meg – a beruházást csütörtökön adták át. Az Orosháza–Hódmezővásárhely közötti szakasz október közepére készül el, november közepére pedig Algyő-Szeged között is zárul az építkezés.

Bő egy éve, tavaly augusztusban indult el megyénkben az útfelújítás, ennek a beruházásnak értünk most a végére – az ünnepi átadóra Békéscsaba határában került sor csütörtök délelőtt.

Loppert Dániel: Elkészült az európai szintű közlekedési folyosó első üteme
Loppert Dániel: Elkészült az európai szintű közlekedési folyosó első üteme

– A fejlesztés keretében a korábbi 7 méterről 7,5 méterre szélesítették az útburkolatot, ami biztonságosabbá teszi a közlekedést a főúton, a 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő útburkolat-megerősítés pedig a nehézgépjármű forgalom miatt fontos, a nyomvályúk kialakulását megelőzendő – sorolta a műszaki paramétereket Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs igazgatója.
– A főút korszerűsítésével párhuzamosan megújult a MÁV vasúti felüljáró Orosházánál, a Szarvas és Mezőhegyes közötti szakaszon. A főút mellett 28 kilométer hosszan új kerékpárút épült, megújult 25 tömegközlekedési megálló, továbbá a gádorosi körfogalmi csomópont átépítésére és két ívkorrekcióra is sort került. Csorvásnál 98 parkolóhely épült ki, a forgalomlassító szigetek pedig a helyieket védik az átmenő forgalomtól – ismertette Loppert.

Hozzátette, a NIF köszönettel tartozik a közreműködő önkormányzatoknak, különösen az orosházinak, és természetesen a közlekedőknek, hiszen a felújítás hónapjai alatt nagyfokú türelemre volt szükségük.
– De megérte, hiszen egy európai szintű közlekedési folyosó épült ki, mely a Csongrád megyei szakasz átadásával teljes hosszában elkészül még ebben az évben – mutatott rá a kommunikációs igazgató.
– Békéscsaba és Szeged összekötése mellett párhuzamosan folyik Szeged–Baja között az 55-ös főút felújítása, amellyel Bács-Kiskun megye, sőt a Dél-Dunántúl is könnyebben és biztonságosabban érhető el – fűzte hozzá.

A 47-es főút Békés megyei szakaszának felújítása nettó 8,94 milliárd forintba került, melynek 85 százalékát uniós, 15 százalékát pedig hazai forrásból biztosították, a kivitelezést a Colas Út Zrt. és a Duna Aszfalt Kft. végezte. Csongrád megyében két szakaszt újítanak fel, összesen nettó 15,7 milliárd forintból –  a közel 20 km-es Orosháza elkerülő–Hódmezővásárhely közötti szakaszt, ill. a 7 km hosszú Algyő–Szeged közötti szakaszt.

Ünnep szalagvágás a 47-es főútnál – bő egy év alatt készült el a csaknem 35 km-t érintő fejlesztés (Fotó: Rajki Judit)
Ünnepi szalagvágás a 47-es főútnál csütörtökön – bő egy év alatt készült el a csaknem 35 km-t érintő fejlesztés
(Fotó: Rajki Judit)

Felújítások – folyamatban és tervben

A Békéscsabán folyamatban lévő beruházások kapcsán Loppert Dániel elmondta: a békéscsabai vasútállomást az év évégig adják át, az Orosházi úti felüljáró pedig október végére üzemel teljes, kétszer kétsávos kialakítással – a hozzá kapcsolódó körforgalmat is októberben adják át. Rákérdeztünk az Orosháza–Szentes közötti útszakaszra, amelynek kapcsán a NIF kommunikációs igazgatója az OrosCafénak azt nyilatkozta:

az Orosháza–Szentes közötti, mintegy 50 km-es útszakasz felújítása, mellette kerékpárút építése műszakilag már közel áll az induláshoz, az építési engedélyek az év végére meglesznek, azonban a szükséges forrásokat a döntéshozóknak még biztosítania kell.

Gajda Róbert Békés megyei kormánymegbízott kiemelte, az infrastrukturális fejlesztés a közlekedésbiztonság mellett gazdasági érdekeket is szolgál – a főút felújítása egyszerre jelenti a megyeiek életminőségének javulását, és a régiós kötelékeket erősítését. Hozzátette, a megye egyik fontos célja, hogy a jövőben valamennyi megyei településre vezessen kerékpárút. Vantara Gyula országgyűlési képviselő, megyei fejlesztési biztos úgy fogalmazott, a 47-es főút fontos ütőere Magyarországnak.

A 47-es főút Debrecentől Szegedig húzódik – 215 km hosszan. Ez hazánk leghosszabb kétszámjegyű főútja, mondhatni egy észak-déli tengely az ország keleti oldalán. Néhány szám a mostani, megyénket érintő beruházás kapcsán: 264.553 m³ földmunka, 33.420 m³ aszfaltburkolat, 82.318 m³ védőréteg építése, 26.086 m³ nemesített padka építése, 547.349 m² füvesítés.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.