- hirdetés -

A munkáltató teendői jövedelem-letiltás esetén. Írjuk a részleteket!

Magánszemély esetében a meg nem fizetett adó beszedésének egyik legkézenfekvőbb és leghatékonyabb módja a jövedelem-letiltás. A Nemzeti Adó – és Vámhivatal (NAV) a munkahely-változtatásokról naprakész információkkal rendelkezik, így haladéktalanul intézkedhet a végrehajtásról.

Jövedelem-letiltással a kis összegű adótartozások viszonylag rövid időn belül beszedhetők. A munkáltatóknak a NAV értesítése után kifizetett jövedelmekből le kell vonniuk és a megadott letéti számlára kell utalniuk a letiltandó összeget. Az erről szóló visszaigazoló nyomtatványt pedig 8 napon belül vissza kell küldeniük a NAV-nak.

A munkáltatónak a levonáskor figyelembe kell vennie, hogy alapesetben a nettó jövedelem 33 százalékát kell letiltani, viszont több letiltás esetén sem lehet a jövedelem felénél nagyobb összeget levonni. A mindenkori nyugdíjminimum összege mentes a végrehajtás alól, azonban az annak ötszörösét meghaladó összeg korlátlanul letiltható. A munkaviszony megszűnésekor a munkáltatónak tartozásigazolást kell kiállítania a még letiltandó összegről, és az új munkahelynek folytatnia kell a letiltást.

Ha a munkáltató nem tesz eleget kötelezettségének, a NAV a le nem vont összeg erejéig határozatban kötelezi a munkáltatót és intézkedik az összeg behajtásáról.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.