- hirdetés -

Ha egy szóval kellene jellemezni a szezont: esős volt – egyben erős is. A várakozások szerint az 50 millió forintos bevételt is meghaladhatja az idegenforgalmi adó. A Jövő Építők TDM az idei év eddigi turisztikai tapasztalatait értékelte

A nyár végi tapasztalatokkal a zsebében tartott szezonértékelő konferenciát partnerei és turisztikai vállalkozások számára a Jövő Építők Turisztikai Desztinációs Menedzsment október 8-án, Gyopárosfürdőn.

Csizmadia Gergely és Dedák Angéla ismertette a számokat (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
Csizmadia Gergely és Dedák Angéla ismertette a számokat (Fotó: Kecskeméti Krisztina)

– Mindkét nagy rendezvénybe beleszólt az időjárás, érvényes ez a Sör-Virsli Fesztiválra és az augusztus 20-i programokra is. Ennek ellenére nem panaszkodhatunk. Tavaly nagy ugrást tettünk a 2012-es eredményekhez képest, ennél nagyobbat ugrani nehéz. Az idei, kicsivel több mint 42 ezer vendégéjszakával elégedettek lehetünk – értékelt Dedák Angéla.

A számokat tekintve több mint 16 ezres vendégszámmal operáltak a kereskedelmi szálláshelyek idén. A vendégéjszakák száma 42 ezer felett jár, előbbi három, utóbbi négy százalékos emelkedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Dedák Angéla azt hangsúlyozta, országosan ez jó eredmény, értékelése szerint eddig erős volt a szezon.

Növekvő online jelenlét

A TDM vezetője azt is kiemelte, hogy online fronton erősítettek: példaként hozta azt, hogy 302 ezerre emelkedett Gyopárosfürdő honlapjának látogatottsága, több a Facebook oldal követőinek száma is, átlépte a 32 ezer lájkolót, de a Youtube videók nézettsége is nőtt, a Gyopárosfürdőről szóló imázsfilmet 4000-nél is többen látták. Nemrég Instagramon is megjelent a fürdő, tervben van emellett Twitter fiók készítése, ezeken felül pedig már mobilaplikáció is népszerűsíti a fürdőt és Orosházát.

Az újságmegjelenések mellett kiadványok terén is szép eredményeket mutathat fel a városmarketing iroda, Dedák Angéla többek között az Utazó Magazin „Magyarország TOP25 turisztikai város” kiadványát emelte ki, melybe Orosháza-Gyopárosfürdő is bekerült.

A TDM több rendezvényt is szervezett idén egyedül, vagy partnerek segítségével. Ilyen volt a Pünkösdi Nyárváró, a Sör-Virsli Fesztivál, a TDM partik, az augusztus 20-i programsorozat, az Erőemelő világbajnokság és az Orosháza Fényei rendezvény. Dedák Angéla pozitívumként kiemelte, a 2014-es évet az összefogás jellemzi a partnerekkel. Majd zárásként beszámolt arról a pályázatról, melynek keretében 12, a várost és a fürdőt népszerűsítő táblát helyeztek ki főutak mellett.

50 millió feletti adóbevétel

Csizmadia Gergely, a Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója is beszámolt a tapasztaltakról, így elmondta: a fürdőzők elsősorban a gyógyszolgáltatásokat vették igénybe Gyopárosfürdőn. Kiemelte, habár az időjárás miatt a látogatottsági számok elmaradnak az előző évhez képest, a szállásfoglalásokon ez nem mutatkozik.

– Az idegenforgalmi adó összege már az első 9 hónapban meghaladta az előző évi összes bevételt. Ha a szezon hátralévő része is jól alakul, 50 millió felett lehet az IFA-ból befolyó bevétel – emelte ki a vezérigazgató.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.