- hirdetés -

A háztartási gépek nem örök életűek, ha valami elromolhat, az előbb-utóbb el is romlik. Ilyenkor erősen mérlegelünk: megéri javíttatni, vagy inkább újat vegyünk?

Két orosházi, háztartási gépekre szakosodott üzlet képviselőjével beszélgettünk a témáról, boncolgattuk vásárlási szokásainkat. A szakértők álláspontja: a műszaki cikkek javításán akkor érdemes gondolkodni, ha egy új eszköz árának negyedét, esetleg felét kell kifizetnünk javítási költségként. Ez természetesen függ a készülék értékétől is.

– Tapasztalatink alapján az ügyfeleink főként az értékesebb, jó minőségű műszaki cikkeket javíttatják. A gyengébb minőségűt legfeljebb egyszer szereltetik, második alkalommal már inkább lecserélik – avatott be Benkő Ferencné Ida, az orosházi Benkő-Szolg Kft. üzletvezetője. Elmondása szerint kisgépeknél – mint például a kávéfőző, hajszárító -, ha apróbb meghibásodás történt, akkor olcsón és könnyen helyrehozhatók. Ugyan alkatrészeket külön is lehet vásárolni, mégis a javítási munkálatokat érdemes szakemberekre bízni.

A szintén orosházi Expert áruházba is visznek a vásárlók meghibásodott készülékeket. A szakemberek hangsúlyozzák, ezért is fontos, hogy tisztázott eredetű készülékeket vásároljunk, hiszen a garanciális javítás csak ebben az esetben lehetséges.
– Nálunk vásárolt nagyméretű gépek szervizelésénél házhoz megyünk javítani, ez az ügyfeleknek és nekünk is könnyebb, hiszen nem kell tárolnunk a meghibásodott cikkeket – tudtuk meg Debreczenyi Zoltán boltvezető-helyettestől.

Vásárlási szokásainkról megtudtuk: míg a fiatalabbak inkább nézelődnek, és már csak konkrét kérdésekkel szólítják meg az eladót, addig az idősebbeknek biztonságot jelent, ha valaki a vásárlás elejétől végéig segíti őket döntésük meghozatalában. Az ár a legtöbb vásárlónál elsődleges szempont, de a minőség is fontos.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.