- hirdetés -

A kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma csaknem 6 százalékkal nőtt a tavalyi évhez viszonyítva. 

Egyre inkább felkerül a térképre a Dél-alföldi régió – vélte Pap Mária, a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Régiós Marketing Igazgatóság marketing menedzsere. A szakember a városmarketing iroda átadásán elmondta, minden lehetőséget megragadnak, hogy a belföldiek mellett a közeli országokból érkező vendégekkel töltsék meg a régió szálláshelyeit, úgy tűnik, sikeresen.

Pap Mária
Pap Mária

– A kereskedelmi szálláshelyeket mérjük, és ez egyelőre nem mutatja pontosan a szezon alakulását, de jó és erős vendégforgalom van a Dél-Alföldön. Az ország ezen része egyre inkább felkerül a turizmus térképére, ami annak is köszönhető, hogy itt egy remek TDM hálózat van – hangsúlyozta Pap Mária.

Hozzátette, noha az idei szezonban kevesebb a hosszú hétvége, mint volt az előzőben, de minden lehetőséget megragadnak, hogy megtöltsék a régiós szálláshelyeket a közeli országokból érkező, és természetesen a belföldi vendégekkel. Mint fogalmazott, Szerbia és Románia az elsődleges célterület, de nem feledkeznek meg Németországról sem, hiszen innen is számos vendég érkezik a régióba.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint január-június között országosan a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beutazó turizmus is emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

Az idei év első fél évében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A tárca közleménye szerint a belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél keletkezett.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.