- hirdetés -

Jövőre lesz 20 éve, hogy megnyitotta kapuit a vásárlók előtt a Vitaporta Gyógynövény- és Biobolt.

Az üzletvezető Bába Szilvia korábban egy gyógyszertárban dolgozott asszisztensként, így a szakmai tapasztalat is adott volt az üzlet megnyitásához.

– A 90-es évek tájékán az emberek egyre nyitottabbá váltak a gyógynövények, alternatív gyógyászat iránt. Már a gyógyszertárban is lehetőségem volt arra, hogy foglalkozhassak ezzel a területtel, majd később azt gondoltam, megpróbálom önállóan megvalósítani mindezt egy üzlet formájában – mesélt a kezdetekről Bába Szilvia.

– Első üzletünk 6 négyzetméteres volt, amit később kinőttünk, 7 éve költöztünk mostani helyünkre, a Postával szembe. Vállalkozásunk családi, amit teljes egészében önerőből valósítottunk meg férjemmel, egy alkalmazottunk van. Amikor az üzletet megnyitottuk, még nem volt ennyi táplálékérzékeny ember, főként gyógynövényeket, étrend-kiegészítőket, természetes alapanyagokból készült kozmetikumokat árultunk. Majd úgy 10 évvel ezelőtt indult be a reformélelmiszerek iránti igény, amikor egyre több lett a táplálékallergiás. Termékkínálatunkat is ebbe az irányba bővítettük – emelte ki az üzletvezető.

A Vitaporta biobolt vezetője, Bába Szilvia (Fotó: Rajki Judit)
A Vitaporta biobolt vezetője, Bába Szilvia (Fotó: Rajki Judit)

Általában liszt-, cukor-, és tej- és tojásérzékenységgel küzdők fordulnak meg az üzletben, de sokan megelőzés céljából keresik a reformélelmiszereket, a természetes alapanyagokból készült mosószereket, és ezekkel kapcsolatos kiadványokat – mert bizony, ezek is megtalálhatók. A helyiek mellett sok vidéki vásárlójuk is van, sőt az érzékenyek számára létrehoztak egy kedvezményes vásárlásra jogosító kártyát is, amit orvosi igazolás bemutatásával tudnak igénybe venni. Kialakult vevőkörrel, biztos beszerzési helyekkel rendelkeznek, az áruért maguk mennek.

– Üzletünkbe minden korosztályból betérnek. Az utóbbi időben érezhetően csökkent a vásárlóerő, mert sokan, akik áldozni szeretnének egészségükre, nem tehetik meg kevéske pénzükből. Vannak időszakok, amikor valamilyen táplálék divatirányzat üti fel a fejét, igyekszünk naprakészek lenni termékeinkkel ezen a területen is. A régi vevőinkkel az évek alatt kialakult egy személyes kapcsolat, az újonnan betérőknek pedig tanácsokkal igyekszünk segíteni. Fontos lenne, hogy ne a tünetet kezeljük, hanem megkeressük a betegség kialakulásának okát, de bizony ez nagyon nehéz feladat – emelte ki Szilvia.

Napi szinten jelennek meg újdonságok, amit követniük kell.
– Szakmai napokon is részt veszünk, évente többször is, hogy naprakészek legyünk. Terveink között szerepel a folyamatos választékbővítés, és a magyar kézműves termékek bevezetése. A vevők köszönete, amikor egy-egy tanácsunkkal tudtunk segíteni, és ezzel teljes egészében megváltoztatni addigi életüket, nagyon sokat erőt ad a folytatáshoz, az állandó megújuláshoz – összegzett Bába Szilvia.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.