- hirdetés -

Új nyomtatvány, és rövidebb ügyintézés – változások az adóhatósági igazolások kiadásában. 

2013. január 1-jétől az eljárás egyszerűsítése, gyorsítása érdekében több, az adóhatósági igazolások – elsősorban az adó- és együttes adóigazolások – igénylését és kiadását érintő változás történt. Rövidült az ügyintézési határidő, így az ügyfelek az eddigi 8 nap helyett 6 nap alatt juthatnak hozzá az adóhatósági igazolásokhoz.

– A legfontosabb módosítás, hogy az elektronikus adóbevallásra kötelezett adózók (gazdasági társaságok, az egyéni vállalkozók szinte teljes köre, az egyéb szervezetek többsége), az adóhatósági igazolás iránti kérelmüket is kizárólag elektronikus úton nyújthatják be az új, IGAZOL elnevezésű nyomtatványon, mely minden igazolás típusra megfelel. Az elkészült igazolást elektronikusan, postai kézbesítéssel vagy személyes átvétellel kérhetik az adózók – tudtuk meg Jegyinák Attila sajtóreferenstől.

– A kérelemben a személyes átvétel helyszínéül a Dél-alföldi régióban a központi ügyfélszolgálat, vagy a megyei ügyfélszolgálati helyek valamelyike is megjelölhető, ahol az adóhatóságtól kapott elektronikus üzenet után az igazolást kiadják.

Békés megyében Békéscsabán, a központi ügyfélszolgálaton, valamint a Mezőkovácsházi, Orosházi, Szarvasi és Szeghalmi kirendeltségeken van erre lehetőség.

Az elektronikus bevallásra nem kötelezett adózók a kérelmeiket változatlanul, akár kötetlen formában személyesen (előzetes időpontfoglalással, vagy ügyfélfogadási időben az ország bármely ügyfélfogadási irodájában megjelenve), illetve postai úton is kérhető. A személyesen megjelenők számára az ügyfélszolgálati irodákban egyszerűbb nyelvezetű kérelem nyomtatványt vezettek be.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.