- hirdetés -

Szükséges az egészségügyi ellátásra való jogosultság tisztázása.

A TAJ számok 2007. évtől kezdődő ellenőrzése óta a magánszemélyek az egészségügyi ellátás igénybe vétele során szembesülhetnek azzal, hogy „piros lámpások”, azaz nem rendezett az egészségügyi ellátásra való jogosultságuk. Ezen esetekben szükséges a jogviszony tisztázása, ugyanis előfordulhat, hogy az adózó ténylegesen mégis ellátásra jogosult.

– A leggyakrabban a következő okok miatt kap „piros lámpát” a magánszemély: hallgatói jogviszony módosításával kapcsolatos problémák; rokkantsági felülvizsgálatnál az orvosi vizsgálat után a kártya nem vált át újra zöldre; megszűnt a munkaviszonya (nem jogosult álláskeresők támogatására); vagy már csak regisztrált munkanélküli, így ellátásban már nem részesül, azonban ezt elmulasztotta bejelenteni; külföldi munkavállalást nem jelenti be az egészségpénztárnál; az önkormányzat jegyzőjétől Hatósági Bizonyítvánnyal rendelkezik; nem minősül hajléktalannak, azonban település szintű lakcímkártyája van – tudtuk meg a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Dél-alföldi Regionális Adó Főigazgatósága sajtóreferensétől, Jegyinák Attilától.

– Ha az adózó értesül arról (például orvosnál, kórházban, gyógyszertárban, az adóhatóságtól kapott értesítés alapján), hogy nem rendezett a jogviszonya, célszerű az állandó lakóhelye szerint illetékes állami adóhatósággal felvenni a kapcsolatot, bemutatva a jogviszony fennállását igazoló okiratokat.

Azok a biztosítással, illetve egészségügyi szolgáltatásra jogosultsággal nem rendelkező, szociálisan rászorult magánszemélyek, akik nem tudják a havi 6390 Ft egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni, az állandó lakóhelyük szerinti jegyzőnél igényelhetnek Hatósági Bizonyítványt, amely egy évig érvényes. Az érvényesség időtartama alatt a központi költségvetés teljesíti a járulék fizetését helyettük.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.