- hirdetés -

Tizedik alkalommal volt  öreg motorok zajától hangos a város a hét végén. 1994-ben volt az első és azóta kétévente rendezi meg az Orosházi Technikai Sportok Egyesülete a Nemzetközi Veterán Jármű Fesztivált.

A hagyományokhoz híven most is gyönyörű és szép számú mezőnyt láthatott a közönség. A legidősebb jármű nem kevesebb mint 110 esztendővel ezelőtt kezdte róni az utakat és az öreg Laurin Klement még most is gond nélkül teljesítette a több mint 100 km-es túraverseny távját. Volt itt minden 1902-től 1970-ig, autók és motorok vegyesen.

Pénteken délután érkezett meg a majd 100 jármű és velük mintegy 250 veterános Gyopárosra és azon melegében egy látványos, rendőri felvezetéses felvonulással köszöntötték a várost.

Minden találkozó csúcspontja a szombati túraverseny, melynek során a messziről jött veteránosok megismerkedhetnek a környék nevezetességeivel, miközben különböző feladatokban tehetik próbára ügyességüket, tudásukat, találékonyságukat. Az orosházi találkozók elmaradhatatlan része, hogy meglepő, több esetben meghökkentő meglepetések is várják a túrázókat. Most sem volt ez másként.

Szebbnél szebb járművek a Kossuth utcán (klikk a képre) Fotók: Kecskeméti Krisztina

A kardoskúti pusztán először csendőrök borzolták az autósok, motorosok kedélyét, majd a pusztai betyárok raboltak el tőlük órát, gyűrűt, karkötőt. A viszontagságokat leküzdve eljutott a mezőny Hódmezővásárhelyre, majd néhány további feladat megoldása után Székkutast érintve tért vissza Orosházára, hogy jól megszolgált ebédjüket elfogyasszák. A délutáni kör már egy kicsit rövidebb volt. Nagyszénásra, onnan pedig Gádoroson át a Gyopárosfürdői strandra vitt az út. Persze itt is feladatok és meglepetések várták őket. Nem kis derültséget okozott a délibábos úton, Gádorosra menet, az út közepén levő csónakban evezgető, horgászgató „Matula bácsi”. A gyopárosi célban aztán fürödhettek kedvükre, míg a fürdő hálás közönsége gyönyörködött a járművekben – a szombati fotókért klikkelj ide.

A-Ford és NSU 501-es

Az esti díjkiosztó buli után kissé gyűrötten ébredő résztvevőket még inkább lehangolta a vasárnap reggeli szomorú, esős idő. Szerencsére a „természet felelős” később megkönyörült a szervezőkön és ha kis késéssel is, de mégis kivonulhatott a mezőny a Kossuth utcára, ahol a város lakossága végre „testközelből” is megcsodálhatta a jármű matuzsálemeket. A két legszebbnek járó serleg odaítélése is hagyományosan az orosháziak feladata. Gyűltek is a szavazó cédulák szép számmal. A közönség a legszebb autónak a 77-es rajtszámú A-Fordot, a legszebb motornak a 2-es rajtszámmal induló, 1928-ból származó, gyönyörű NSU 501-est választotta. Gazdára talált még vasárnap a Nóbik család különdíja is, melyet Dr. Muntyánné Puskás Krisztina vehetett át a nagyon szép, régi és új Fiat 500-as autóért. A kiállítás után elbúcsúztak egymástól a veteránosok és ki-ki elindult hazafelé.

S hogy mi lehet egy ilyen nagyszerű találkozó negatívuma? Csak annyi, hogy a következőre ismét két évig kell várni.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.