- hirdetés -

Túl vagyunk a húsvéti ünnepeken, a nagy eszem-iszom időszakon. A hagyományos étkek – sonka, kolbász, csokitojás vásárlásánál egyre jobban figyelünk a minőségre – derült ki a Tesco sajtóközleményéből.

Az ünnep előtti napokban megsokszorozódott a tipikus húsvéti termékek forgalma a Tescóban. A 99%-ban magyar termelőktől származó sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint ezer tonnát értékesített. A legnagyobb változás az előző évekhez képest, hogy minden árufajtából a minőséget részesítették előnyben a vásárlók.

A szinte teljes mértékben magyar beszállítóktól származó hagyományos és prémium termékek forgalma jelentősen meghaladta a tavalyi eladásokat. Mind a csemegepultban található, mind az előre csomagolt sonkák szegmense erősödött. Bár az alacsony árkategóriás termékek eladása kisebb mértékben nőtt, a legkeresettebb termék idén is a magyar füstölt, kötözött lapockasonka volt. A sonka éves forgalmának egyötödét a húsvéti szezonban értékesítették; a kötözött sonkából kétszázszor annyi fogyott, mint egy átlagos héten.

A friss húsok terén is megfigyelhető volt a gyártói márkák erősödése, de a vásárlói döntések elsődleges szempontja továbbra is a fogyasztói ár. Emelkedett a sertés- és marhahús iránti kereslet is, melyek közül a legnépszerűbb termékeknek a lapocka, a tarja és a csont nélküli karaj bizonyult. Az ünnepi időszakban természetesen a tojás forgalma is megháromszorozódott. A csoki nyuszik és tojások forgalma nem emelkedett a tavalyi évhez képest, de megfigyelhető volt az az új fogyasztói irányvonal, hogy a vásárlók inkább a minőségi húsvéti édességeket keresték. A különlegesebb csoki figurák (pl. bárány, katicabogár) és a húsvéti csomagok népszerűsége jelentősen megnőtt. Locsoló kölniből pedig idén kétszer annyi fogyott.

 

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.