- hirdetés -

A pénteki felvonulás és a szombati 170 km-es túra után vasárnap délelőtt a járművek kiállításával zárult a nemzetközi veterán jármű fesztivál és ennek részeként a IX. Horváth Károly emlékverseny.
Veterán gépcsodák sorakoztak fel vasárnap délelőtt Orosházán, a Kossuth Lajos utcán. A Technikai Sportok Egyesületének Veteránjármű Szakosztálya kétévente rendezi meg a nagyszabású találkozót, melyen a kánikula ellenére érdeklődőben idén sem volt hiány.
Láthattunk autókat, motorokat, különböző gépeket és megismerkedhettünk a találkozó legkisebb teljesítményű járművével, Bíró Ferenc Dongó motorjával, melynek fél lóerő az összteljesítménye. A tulajdonos elmondta, a motor különlegessége, hogy kerékpárra két csavarral fel lehet szerelni, tehát nagyon rövid idő alatt a kerékpárból motort lehet készíteni, valamint ha elromlik, egy váltókarral át lehet váltani, és újra lehet tekerni vele.

A világháborús motorok mindenkit lenyűgöztek (klikk a képre) Fotók: Rajki Judit
A szervezőktől megtudtuk, 76 jármű érkezett a fesztiválra és közel 200 ember vett részt szervezőként és résztvevőként, többek között a 170 kilométeres túrán is. A versenyzők Orosházáról indultak, Dombegyháza volt az úti cél, majd Mezőhegyes és Tótkomlós érintésével jöttek vissza Orosházára.
Amíg az Orosházi Fúvószenekar térzenével szórakoztatta a kilátogatókat, addig az érdeklődők két kategóriában szavazhattak a legszebb járművekre. Az autók közül Hargitai Gyula 1948-as Bentley-je, a motorok közül Mátyus György, 1944-ben, kimondottan a német hadseregnek gyártott, 750 köbcentis motorja nyerte el a legszebbnek járó díjat.
– Nagyon jó sikerült ez a három nap, a versenyzők pozitív visszajelzéseket adtak.  Ekkora meleg nem volt bekalkulálva a programba, ez a körülmény megnehezítette a szervezők és a résztvevők dolgát is. De úgy érzem, megérte végigcsinálni hiszen nagy siker volt – mondta Pántyené Horváth Klára, az egyesület tagja.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.