- hirdetés -

Vasárnap volt az utolsó tanévzáró ünnepség, a Czina iskola zárta azon események sorát, amelyek a nyári szünet uralmát jelentik a diákság számára. A város általános iskolájában 1860 tanuló fejezte be a tanévet.
Pusztainé Szabó Margit főigazgatótól a mögöttük álló tanévről és az elkövetkezendő feladatokról érdeklődtünk.
Anyagilag milyen helyzetben találta az iskolákat a tanév vége?
Az állami normatíva alakulása az utóbbi években mondhatni tragikusan alakult, a helyi önkormányzatoknak nagyon a zsebükbe kellett nyúlni az iskolák fenntartásáért. Ezt az ügyet mindenképpen rendezni kell, valamint a pedagógusok anyagi, erkölcsi megbecsülését is helyre kell tenni. Ehhez persze az iskolának minőséget kell produkálni.
Milyen változásokról tudnak az új kormány részéről?

A diákok most már otthon pihenhetik ki az év fáradalmait (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
A diákok most már otthon pihenhetik ki az év fáradalmait (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
A kormány oktatáspolitikájának minden részlete még nem ismert, de egyszerűsítésnek nevezhető például a nem szakrendszerű oktatás bevonása a hasonló célokat szolgáló kompetencia alapú oktatásba. Ezzel sok adminisztrációs tehertől szabadul meg az iskola. Többen üdvözlik az alsó tagozaton a szöveges értékelés és a bukásmentesítés választhatóságát, vagyis azt, hogy az iskola hatáskörébe kerül vissza annak eldöntése: szövegesen, vagy érdemjegyekkel, osztályzatokkal értékel, illetve az is, hogy visszaállítsák a bukásokat a kisiskolások körében.
Szakmailag milyen jelentős változások mentén szervezték a tanévet?
A Czina, az Eötvös és a kardoskúti tagintézményekben az uniós pályázatok további lehetőséget biztosítottak a kompetencia alapú oktatás kiterjesztésére. A gyakorlatban a megvalósítás nehézségekkel is járt, a közbeszerzés miatt késtek a továbbképzések, a taneszközök, a tanácsadói és a mentori szolgáltatások. A program öt évig történő fenntartásának biztosítása feladatot jelent a jövőre nézve is. A jelenlegi merev tantárgy, tanóra, osztály keretek között nem egyszerű megvalósítani az itt kötelezően alkalmazott tanulásszervezési eljárásokat (pl. a tantárgytömbösített oktatást). Ezek beépítése a pedagógiai programunkba megtörtént, elősegítve ezzel a jövő tervezését. Az Eötvös József Tagintézményben a teljes rekonstrukció jelentett hatalmas, de egyben örömteli feladatot, ami sok szervezési feladattal járt.
Milyen személyi változásokat hoz az ősz?
A szakszolgálatnál logopédusra, valamint gyógytornászra van szükségünk, de ezt a hiányt pályáztatás, valamint a pedagógus továbbképzés keretében megoldjuk. Az egyéb nyugdíjaztatásokból eredő pedagógus hiányt (tanító, rajz szakos tanár, gyógypedagógiai asszisztens) szintén pályázati úton pótoljuk. Igazgatóváltás a Czina Sándor Tagintézményben lesz, Lipták Andrásné igazgató nyugdíjaztatását kérte. Pályáztatás alatt áll továbbá a főigazgatói és a két főigazgató-helyettesi vezetői poszt, mivel a határozott idejű magasabb vezetői megbízások határideje lejárt. Mind a négy meghirdetett vezetői helyre egy-egy pályázat érkezett.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.