- hirdetés -

Hogyan segítették az emberek fejlődését a különböző anyagok és kövek? Többek közt erre keresték a választ a József Attila iskola diákjai.
Rendhagyó természetismeret óra volt március 2-án és 3-án a József Attila Székhelyintézményben, melyet Szabó László Debrecenben oktató egyetemi tanár tartott az iskola diákjainak.
A felvetett és megvitatott témák igen változatosak voltak, hiszen hallhattunk az univerzum kialakulásáról, a 2012. decemberére jósolt világvégéről, az UFÓ-kutatásról, az őskori ember mindennapjairól és még számos egyéb érdekes biológiai, fizikai, földrajzi és történelmi vonatkozású témáról. A gyerekek nyitottan és érdeklődve figyelték az előadót, szinte itták szavait és megcsodálhatták a Szabó László gyűjteményében szereplő  köveket is.
Szabó László maga is mesélt nekünk, egyrészt az órák témájáról, másrészt oktatási módszereiről.
– Mi a célja a rendhagyó órának?
– Sok helyütt megfordultam már az országban, és erről az iskoláról már igen sok jót hallottam. Így nekem már régi vágyam volt, hogy eljussak ebbe a városba. Azért vagyok itt, hogy egy rendhagyó természetismeret tartsak a József Attila iskola tanulóinak. Az elsődleges cél, hogy kicsit másfajta módon ismertessem meg a gyerekeket a természet csodáival. Felhívom a figyelmüket arra, hogy más is létezik, nemcsak az az elektronikus világ, mint amit a számítógép jelent. Talán ezek a szokásostól eltérő információk meggyújtják azt a szikrát, amitől a gyermekek újra könyvet vesznek a kezükbe, olvasnak, és másképpen tekintenek a földi kincsekre.
– Az érintett témák kapcsolódnak a tananyaghoz?
– Természetesen igen, mert bár nem szokványos információk hangzanak el, de abból a szempontból ezek nagyon hasznosak, hogy a gyerekek bele tudják őket illeszteni az addigi tudásukba, az iskolai anyagba. Az órák magva arról szól, hogy milyen módon változtatták meg, milyen módon segítették az emberiség fejlődését az egyes anyagok az őskortól egészen napjainkig. Ebben van történelem, földrajz és egy kis biológia is. Ha az őskorra gondolunk, akkor felmerül az a kérdés, milyen nehézségekkel küldött az emberi faj akkoriban, milyen eszközöket használt a hétköznapok során, és természetesen, hogy azokat milyen anyagokból készítette el. Hogyan tudott a nála sokkalta nagyobb testű, élesebb fogú és körmű állatokkal szembeszállni? Megismertetem a diákokkal a köveket, így meglátják, hogyan segítik ezek a mindennapjainkat, valamint az emberiség felemelkedése szempontjából milyen anyagok játszottak igen jelentős szerepet?
– Mennyire nyitottak a gyerekek ezekre az információkra?
– Érdekes, hogy rendelkeznek egyfajta tájékozottsággal, amiket innen-onnan már megszereztek, és ezek az órákon vissza is köszönnek, hiszen lelkesen jelentkeznek, érdeklődnek. Amikor visszakérdezem őket, nekem nem az a lényeg, hogy a tökéletes választ adjanak, hanem az, hogy gondolkozzanak. Látni szeretném, hogy a mozaikokat megpróbálják összeilleszteni. Nagyon kellemes és pozitív élményt jelentett itt órát tartani. Nekem ez igazán nagy lökést, energiát ad. Orosházán még további két helyszínen várnak a gyerekek.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.