- hirdetés -

Az orosházi kistérségben élők érdekeinek semmibe vétele vagy politikai műbalhé? Sajtótájékoztató és reagálás az utak kapcsán – Dancsó kontra Fetser.

A térség több, meglehetősen rossz állapotú, kátyús útszakasza kapcsán tartott sajtótájékoztatót kedd délelőtt Dancsó József országgyűlési képviselő (Fidesz), Orosháza alpolgármestere. Orosháza határában, a Tótkomlós felé vezető út szélén a képviselő arra a kérdésre kereste a választ, az MSZP-s országgyűlési képviselők számára a kormány túlélése a fontosabb, vagy az orosházi kistérségben élők érdeke?

Négy+egy javaslat

Múlt héten szavazott a Parlament a 2010. évi költségvetést módosító javaslatokról. Az orosházi térséget érintően négy útfelújításhoz és egy szennyvízberuházáshoz kapcsolódóan volt módosító javaslata Dancsó József képviselőnek. Ezt megelőzően idén januárban írásban kérdezte Bajnai Gordon akkori gazdasági minisztert az adott útszakaszokról. A válasz szerint: ezek a szakaszok 2009/2010-ben megújulnak.

A 4432. sz. út Békéscsaba-Makó útvonal Csanádapáca bevezető szakaszára 180 millió forintot javasolt elkülöníteni a képviselő.
A 4428. sz. út Orosháza-Mezőkovácsháza szakaszra 380 millió forintot;
a 4427. sz. út Orosháza-Tótkomlós felújítása 500 milliót;
a 4421. sz. út Tótkomlós-Hódmezővásárhely út békéssámsoni szakaszára 620 millió forintot;
Nagyszénás szennyvízberuházásának megkezdésére pedig 500 milliót javasolt Dancsó.

Fetser János és Varga Zoltán MSZP-s képviselők ezeket a módosító javaslatokat nem támogatták – nemmel szavaztak, vagy nem vettek részt a szavazásban, kivétel a békéssámsoni útszakasz, melyre Fetser képviselő igent mondott.

Dancsó: A rossz utak felújítását 2009/2010-re ígérték
Dancsó: A rossz utak felújítását 2009/2010-re ígérték (Fotó: Gálik Pál)

– Tehát vagy Bajnai Gordon állított valótlanságot év eleji válaszában, vagy Fetser János és Varga Zoltán számára nem az itt élők érdeke a fontos, hanem a kormány túlélése – fogalmazott Dancsó József, hozzátéve a helyi baloldali politikusok a fenti útszakaszok felújítását még a 2006-os választási kampányukban ígérték meg.

– A kistérséget és városunkat is rosszul érinti ezeknek a javaslatoknak a leszavazása. Hogyan legyen így Orosháza kistérségi központ? Hogyan jöjjön ilyen útviszonyok mellett a tőke ebbe az igencsak lemaradt térségbe? Az unió tagjaként az utak megfelelő állapota is hozzátartozik az életminőséghez.

– Nem gondolom, hogy a gazdasági válság lenne a magyarázat arra, hogy az erre vonatkozó költségvetési forrást leszavazták, hiszen Bajnai Gordon miniszteri válaszának idején, 2009 januárjában már javában válság volt. Az ígéret szerint 2009/2010-ben készülnek el az utak, de nem tudok arról, hogy lenne tervezés ezzel kapcsolatban, a munkálatok sem kezdődtek még el.

Nyitott kapuk?

– Politikai műbalhé, ami csupán Dancsó József választási céljait szolgálja – fogalmazott Fetser János egyéni országgyűlési képviselő (MSZP), akit telefonon kerestünk fel a sajtótájékoztató után. – A képviselő javasolhatta volna, hogy összefogjunk az említett utakért. De nem tette és nem is kérdezett. Ha kérdezett volna, tudná, hogy nyitott kapukat dönget.

Fetser szerint továbbra is káosz van Orosházán (Fotó: Kecskeméti Krisztina)
Fetser: Támogatjuk az útfelújításokat

– Az Orosháza-Tótkomlós útszakasz tervezése ugyanis kész, jelenleg zajlik a közbeszereztetés, uniós forrásból újulhat fel az az útszakasz. De az említett szakaszok többségénél is folyamatban van a pályázat és megvan az uniós forrás, nem a költségvetést terheljük a felújításukkal. A 47-es főútvonal Békéscsaba-Orosháza közötti szakaszra vonatkozó program állásáról pedig csütörtökön lesz tárgyalás. Tehát támogatjuk a fontos beruházásokat, természetesen a források tükrében – fogalmazott Fetser.

A képviselő azt is elmondta, 2000-nél is több módosító indítvány érkezett a költségvetés kapcsán, ezt mind megszavazni káoszhoz vezetett volna. A nagyszénásiak szennyvízhálózat pályázatáról az OrosCafé.hu-nak elmondta, ott tart, ahol az orosházi – vagyis túljutottak a szintén uniós finanszírozású pályázat első fordulóján. Nagyszénás polgármestere Nyemcsok János ezt megerősítette, hozzátéve a második fordulóban sokkal nyugodtabban vehetne részt a település, biztosabbá válna a beruházás az ominózus 500 millió forintos plusz forrással.

Fetser megjegyezte, a rosszízű látványpolitika helyett inkább a jó pályázatok készítésére kellene koncentrálni.
– Másodszor adták be a Kardoskút-Orosháza közötti kerékpárút pályázatát, ami értékelhetetlen, még védeni sem lehet. Érdekes, hogy erről hallgatnak.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.