Elsejétől a vállalkozókat érintően is változtak a szabályok. Itt vannak a részletek.
A január elsejétől érvényes jogszabályok szerint az egyéni vállalkozók tevékenységük bejelentését és megszüntetését bármelyik okmányirodában intézheti személyesen. A megszüntetés személyes bejelentése esetében nem kötelező ügyfélkapu létrehozása az ügyfélkapuval nem rendelkező bejelentő számára, míg a tevékenység személyes bejelentése esetében továbbra is kötelező az ügyfélkapu létesítése.
Továbbra is kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül kezdeményezhető a tevékenység szüneteltetése, a szüneteltetett tevékenység folytatásának bejelentése, továbbá az adatváltozások bejelentése. Az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelésének, valamint a szüneteltetés utáni tevékenység folytatásának kezdő napja a bejelentést követő nap, míg a tevékenység megszüntetése a bejelentés napjával lehetséges.
Kizárólag olyan tevékenység jelenthető be, melynek gyakorlására vonatkozó jogszabályi előírásokat a bejelentő teljesítette! Amennyiben a tevékenység gyakorlására vonatkozó jogszabályi előírásoknak az egyéni vállalkozó már nem felel meg, köteles ezt haladéktalanul – adatváltozás formájában – bejelenteni!
Az elektronikus űrlapok több helyütt tartalmazni fogják a hibaüzenetek figyelemmel kísérése érdekében az alábbi figyelemfelhívást: „Kérjük, hogy lehetőség szerint folyamatosan ellenőrizze ügyfélkapus tárhelyét az esetlegesen oda továbbított hibaüzenetben felsorolt hiányosságok mielőbbi orvoslása érdekében!”