- hirdetés -

Okiratok, pénztárca, telefon, sapka, roller. Az elmúlt években megnövekedett azoknak a tárgyaknak a száma, melyeket az emberek a vonatokon, buszokon felejtettek. 2023-ban összesen 21500 darab esetről számoltak be, melyek nagy része szerencsére vissza is került eredeti tulajdonosához.

Már két éve közös adatbázisban kezeli az elhagyott tárgyak listáját a MÁV és a Volánbusz. Ennek köszönhetően könnyebben érdeklődhetnek az utasok a MÁVDIREKT éjjel-nappali szolgáltatásán, meg lett-e az járművön felejtett holmi. A tavalyi évben összesen 21500 darab talált tárgyat adtak le, szerencsére ebből 12 ezer vissza is jutott jogos tulajdonosához.

– Évről-évre számos értéket hagynak el az utasok – például telefont, pénztárcát, bankkártyát és iratokat, táskát vagy bőröndöt, könyvet, sapkát-sálat, szemüveget, esernyőt vagy ékszert. Az elveszett tárgyakat általában a járműveken szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, autóbusz-vezetők, a takarító személyzet vagy az utasok találják meg és adják le a vasút-, illetve buszállomások forgalmi irodáiban, ahol a biztonságos kezelés érdekében az elvesztett tárgyak tartalmát tételesen nyilvántartásba veszik, így kerülnek be az adatbázisba – írja weboldalán a MÁV-START.

Az elhagyott tárgyak közül a legértékesebbek néhány százezer forintot értek, ilyen volt például mobiltelefon, okosóra, laptop, de találtak már elektromos rollert, kerékpárt, gitárt és hegedűt is a vonatokon vagy buszokon. A MÁV kiemelte, elveszett értékeik után az éjjel-nappal hívható telefonszámok valamelyikén (+36 1 3 49 49 49, Telekom hálózatából +36 30 499 4999, Yettel hálózatából +36 20 499 4999, Vodafone hálózatából + 36 70 499 4999) érdeklődhetnek a tulajdonosok.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.