- hirdetés -

Mint ismeretes, az első Horgászkártyák lejárnak, és 2024 elején mindenkinek meg kell újítani azt, aki horgászni szeretne. Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az évkezdéssel kapcsolatban.

A horgászkártya, mint a korábbi horgászigazolvány helyett bevezetett horgászokmány 2024-től már állami horgászokmány, ezért is kiemelten fontos a mögötte lévő adatok megújítása, ellenőrzése. A 2018. és 2019. években kiváltott horgászkártyák érvényességi ideje 2024. január 31-én lejár. Ez a tény több, mint 460 ezer horgászt érint országszerte. A horgászok a horgászkártya megújításával az adataik ellenőrzését követően megerősítik majd a nyilvántartásba vételüket és ezt követően a következő 5 évben is jogosulttá válhatnak a horgászat jogszerű gyakorlásához szükséges további horgászokmányok (állami horgászjegy, fogási napló és területi jegyek) kiváltására.

A horgászkártya megújítása két módon történhet. Közvetlenül a horgász által (online megoldás) vagy segítséggel bármely állami horgászjegyet forgalmazó értékesítési ponton (offline megoldás).

Amennyiben a horgász az online megújítást választja, be kell lépnie a HORINFO szakrendszerben a saját profiljába, ahol a szakrendszer automatikusan megjeleníti a korábban rögzített személyi- és lakcímadatait. A horgásznak a megjelenő adatait össze kell vetnie személyazonosító igazolványában és a lakcímkártyáján szereplő adatokkal. A megújítás során automatikusan elindul a központi adatellenőrzés, melynek visszaigazolt eredménye szinte pillanatokon belül láthatóvá válik majd. Amennyiben az ellenőrzés sikeres, a horgász adatai mellett egy zöld színű kis ikon jelenik meg. Ebben az esetben lehetővé válik, hogy a horgász az otthonában megújítsa a horgászkártyáját az öt évre szóló 2200 Ft összegű díj bankkártyával történő kifizetésével. Ha a horgász korábban berögzített adatai nem egyeznek meg a személyazonosító igazolványán és/vagy lakcímkártyáján szereplő adatokkal, akkor az adatok módosítása érdekében meg kell keresnie a Horgászjegy Kft. ügyfélszolgálatát vagy valamelyik állami horgászjegyet értékesítő pontot.

Amennyiben a horgász az offline megújítást, vagyis valamelyik állami horgászjegyet értékesítő ponton történő horgászkártya megújítási módot választja, akkor a horgász helyett az értékesítési ponton lévő ügyintézők végzik el a HORINFO szakrendszerben a horgászkártya megújítását. A horgásznak be kell mutatnia a személyazonosító igazolványát és lakcímkártyáját, majd az ügyintézőknek az ezen okmányokon szereplő adatokat össze kell vetniük a horgász korábban berögzített adataival, valamint ki kell tölteniük a születési nevet. A 2024-re szóló horgászengedély kiváltásakor ezt elvégzik, további teendője nincs vele a horgásznak. A 2200 forintos összeget az értékesítő ponton lehet befizetni (a régi, csekkes megoldás megszűnt).

A megújított horgászkártya digitális formában azonnal létrejön és feltöltik a horgász személyi profiljába. Maga a fizikai kártya is megmarad, melyet a legyártást követően postán – a HORINFO szakrendszerben megjelölt címre kézbesítve – juttatnak el a jogos birtokosához.

Fontos tudnivaló még, hogy a 2023. évi állami jegy és fogási napló érvényességi ideje 2024. január 31., a leadás határideje pedig 2024. február 28.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.