- hirdetés -

Egyre többen próbálnak visszaélni a gáz- és az áramszolgáltatás körül kialakult bizonytalansággal. Többen panaszkodnak, hogy nem tudják elérni az MVM Zrt. ügyfélszolgalatát, valamint, hogy a személyes ügyintézésre sem lehet időpontot foglalni. Ezt próbálják kihasználni a csalók.

Az MVM Zrt. nevében egyre több adathalász próbál meg olyan információkat megszerezni, amellyel pénzt csalhatnak ki az emberektől. Az emberek pedig, mivel a sok aggódás és bizonytalanság után örülnek a szolgáltató felkeresésének, sokszor dőlnek be ennek a csapdának.

– A csalók célja nem csak az Ön által nekik utalt összeg megszerzése, hanem a számláján lévő összes pénz megkaparintása – írja az mvmnext.hu. – A valótlan számlaértesítő vagy emlékeztető e-mailek gyakran részletekbe menően hasonlítanak a valódikra, azonban olyan fizetési oldalakra vezethetnek, ahol a csalók meg tudják szerezni ügyfeleink fizetési adatait, amelyekkel később visszaélhetnek.

Az MVM Next honlapján összegyűjtött információk szerint legkönnyebben úgy ismerjük fel, hogy adathalászattal van-e dolgunk, hogy ellenőrizzük a számla összege megfelel-e a valós fogyasztásnak. Emellett, ezek a levelek gyakran helyesírási hibákat tartalmaznak, illetve felismerhető, hogy online programmal fordították le a szöveget, így az kissé magyartalannak hangzik. Árulkodó jel lehet továbbá, ha nem a megszokott időszakban érkezett az értesítés.

Amennyiben telefonon kérnek banki adatokat, semmiképp ne adja meg őket. Az MVM munkatársai ugyanis csak az ügyfélazonosításhoz szükséges információkat kérdezik. Semmilyen esetben nem kérnek fizetési adatokat.

A szolgáltató kiemelte, amennyiben arra gyanakodnak, hogy csalás célpontjává váltak mindenképpen jelentsék be az adathalasz@mvm.hu email címen. További információkért keressék fel az mvm.next.hu/Adathalaszat weboldalát.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.