- hirdetés -

Korom Richárd 2018-ban érettségizett a GYSZC Kossuth Lajos Technikum Szakképző Iskola és Kollégiumban, majd Szegedre vezetett az útja. A középiskolában ugyan a rendészeti szakra járt, de az egyetemen már az informatikát és a szoftverfejlesztést választotta. Nemrég diplomázott, most pedig szakoktatóként tért vissza a középiskolába, ahol 9-10. osztályos diákoknak igyekszik továbbadni ismereteit.

– Nagyon jó emlékeim vannak a középiskolai évekről, nyilván amikor még csak általános iskolás az ember, akkor sokan beharangozzák neki előre, hogy a középsuli milyen durva és nehéz lesz, de én nem így tapasztaltam. Most ugyan szoftverfejlesztő vagyok, de akkor még a rendészeti szakra jártam, melynek köszönhetően sok versenyen vehettem részt, ahol szép eredményeket értünk el. Jó alapokat kaptam, főleg matematika bizonyult kiemelten fontosnak a szakmámhoz, amit az iskola jelenlegi igazgatója Pörneki Attila tartott – mesélte.

A matematika mellett már akkor is az informatika volt az a tantárgy, ami a leginkább lekötötte, a középiskolai képzés mellett pedig igyekezett saját magát is fejleszteni ezen a téren. Mint mondta, akkoriban még más képzések voltak, mint amelyikben most ő maga oktat, amit sajnál, hiszen a jelenlegi képzést az intézményben kiemelkedőnek tartja. Aki szoftverfejlesztői vonalon gondolkodik a főiskolára vagy egyetemre előretekintve, olyan jó alapokat tud szerezni, hogy kurzust is kiválthat vele. Ilyen például a Számítógépes hálózatok kurzus az egyetemen, amely kiváltható a Cisco vállalat vizsgájával, melyre az intézmény felkészítést kínál.

Richárd egyetemre is ebben az irányban jelentkezett. 2018-ban érettségizett, ezt követően pedig a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karán folytatta tanulmányait. Mivel szoftverfejlesztőnek tanult, ezért egykori középiskolájába sem pedagógusként, hanem szakoktatóként tért vissza.

Nemrég diplomázott, most pedig szakoktatóként tért vissza a Kossuth iskolába Richárd

– Alapvetően a fő feladatom a technikumi képzésben történő oktatás, ennek pedig nemcsak szoftverfejlesztői része van, hanem egy nagyon széles spektrumon mozog. Hálózati-mérnöki dolgokat is tanulnak vagy tanítok nekik, például hogy hogyan kell felépíteni egy irodaház komplett hálózati struktúráját, ezeknek a modellezését tudni, bekonfigurálni, linuxos szervergépeket konfigurálni, telepíteni, illetve ott van maga a programozási rész. Én most 9-10. osztályos fiatalokat tanítok, 9. osztályban még főként az alapokkal foglalkozunk, 10-ben jön jobban a programozási rész – árulta el feladatát.

Elmondta, hogy az érettségit követően is jó kapcsolatban maradt egykori matematika tanárával, Pörneki Attilával, aki azóta az intézmény igazgatói tisztségét tölti be. Több rendezvényen is találkoztak korábban, ahol szóba került köztük Richárd szakoktatóként való visszatérésre is, ami végül a 2022/2023-as tanévvel be is következett.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.