- hirdetés -

Jövő januártól jóval csökkennek a lakosok adminisztrációs terhei. Egy esetleges lakcímváltozás, okmánycsere miatt nem kell külön felkeresni a szolgáltatókat, ezt a kormányhivatalok végzik majd helyettünk. Írjuk a részleteket.

Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás bevezetésével a kormány tovább csökkenti az emberek adminisztrációs terheit, a közigazgatási ügyintézés mellett immár a szolgáltató szektorban is – áll a Békés Megyei Kormányhivatal közleményében.

Ez azt jelenti, hogy január elsejétől az ügyfelek kezdeményezhetik, hogy nevük, címük, okmányadataik változásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződéses jogviszonyban álló közművek és cégek.

Ezzel kiváltható a személyes ügyintézés is, hiszen az állami nyilvántartásban szereplő adatok változása esetén az e-bejelentő webes felületen, néhány gombnyomással, vagy a kormányablakokban nyújtott szolgáltatással végezhetők el az eddig időigényes feladatok.

A szolgáltatás bevezetésével azt ígérik, hogy nem csak az ügyintézés lesz gyorsabb, hanem az átfutási idő és a költségek is csökkennek, illetve az ügyfél és szolgáltatói oldalon is jelentős adminisztratív tehercsökkenés érhető el.

Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás a jövő év elején első ütemben a lakossági ügyfelek változásügyeit érintően, továbbá közműszolgáltatók és távközlési vállalkozások irányában jön létre. A terv az, hogy a későbbiekben a szolgáltatói szféra további szereplőivel, így például bankokkal és biztosítókkal is kiegészül a szolgáltatás, valamint a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd.

A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, 1 milliárd 445 millió forint vissza nem térítendő uniós forrásból valósul meg.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.