- hirdetés -

Június 8-án, a Petőfi Művelődési Központ Bubik-termében tartotta meg első ülését a covid-időszak óta az Orosházi Oktatási Kerekasztal. A rendezvényen a legfőbb témák között elhangzott többek közt a Tehetségprogram, a diákok támogatása, valamint a nyelvi tanulási lehetőségek is.

– Hosszú idő után, az ismert körülmények miatt most jutott el oda az Orosházi Oktatási Kerekasztal, hogy fizikailag is összeüljön. Az aktualitások mellett kiemelt téma lesz például a Tehetségprogram, a tehetséges diákok támogatása, illetve a nyelvi tanulási lehetőségek. Én nagy örömmel látom, hogy az összes intézmény képviselője el tudott jönni a kerekasztal rendezvényére, úgy tűnik, ez a kezdeményezés tartós és mind az iskolák, mind az óvodák vezetőinek érdeklődésre adhat számot – nyilatkozta Bojtor István alpolgármester, az Oktatási Kerekasztal elnöke.

Ezt a szervezet titkára, a Táncsics Mihály Gimnázium igazgatója, dr. Blahó János is megerősítette, hangsúlyozva, mennyire fontos, hogy lássák, hol tartanak.
– Gyakorlatilag a covid után kiszabadulva végre nemcsak online formában tudunk találkozni, de az érdemi munkához szükség van finomhangolásra is. Volt építkezés, vannak eredmények, ebből adódóan szeretnénk meghúzni azt a vonalat, hogy honnan fogjuk majd építeni tovább szeptembertől ezt a közös munkát, hogy Orosháza iskolaváros legyen. A lényeg, hogy nagyon komoly előrelépések voltak a Tehetségprogramban is a Szegedi Tudományegyetemmel – nyilatkozta.

Az aktualitások mellett más kiemelt témákat is tárgyaltak (Fotó: Dancsó József)

Elmondta azt is, hogy a junior akadémia program keretében beindul a folyamat, mely során az általános iskolai tehetségpontok összekapcsolódnak a középiskolás tehetségpontokkal, ebből adódóan pedig egy olyan egyedülálló lehetőséget tudnak majd felvázolni az Orosházán tanuló gyerekeknek, ami tényleg a sikeresség és láthatóság irányába viszi őket. A kerekasztal együttműködése tartalmazza emellett a felnőttképzést és a munka világát is, így az Óvodától a diplomáig és az Óvodától a munka világáig programok segítségével is meg lehet találni a jövőjét mindenkinek Orosházán.

Az eseményen részt vett a város polgármestere Dávid Zoltán is, aki kiemelte az Oktatási Kerekasztal fontos munkáját, mely Orosháza oktatásának a jövőjét alapozza meg. Elhangzott még a digitális oktatás időszakában elvégzett feladatok beszámolója, az intézmények egyenkénti összegző számadása az elért eredményekről. A nyelvi tanulási lehetőségekről Árusné Erős Krisztina, a Táncsics Mihály Gimnázium igazgatóhelyettese számolt be, de bemutatták a Mi Orosházánk honismereti kiadványt is. Végül a nyári diák programok és munkák lehetőségeiről hangzott el beszámoló.

A Táncsics igazgatója többek közt a Tehetségprogramról számolt be (Fotó: Dancsó József)

Az orosházi média mind a három platformján (Orosházi Élet hetilap, oroscafe.hu internetes portál és az Orosházi Városi Televízió) korábban is folyamatosan beszámolt a városban működő oktatási intézmények életéről, tudósított a az eseményekről. Az Orosházi Oktatási Kerekasztal megalakulása óta az oktatási intézmények egyéni kezdeményezése mellett koncentráltabb lett az együttműködés. Jól példázza ezt a legutóbbi közös akciónk, amelyben a városban működő középiskolák ballagó osztályait és a végzősök eredményeit egy, illetve kétoldalas összeállításban mutattuk be. A tablókat és az eredményeket közé tettük az oroscafén is. Blahó János titkár úr kezdeményezésére, Bojtor István elnök úr támogatásával lehetőséget biztosítunk az orosházi óvodáknak, általános iskoláknak, középiskoláknak és a Kodolányi János Egyetemnek, hogy beszámoljanak az elmúlt 2020/2021-es tanévben elért eredményeiről és előre mutassanak a következő tanévben tervezett újdonságaikról.

Tervezett megjelenések:
Óvodák: június 18.
Általános iskolák: június 25.
Középiskolák: július 2.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.