- hirdetés -

A nehéz helyzetben is igyekeznek rendelkezésre állni az orosházi éttermek. Számos helyen működik ételkiszállítás, ami azonban nem adja vissza a kieső bevételeket. Orosházi éttermek vezetőit kérdeztük meg az elmúlt hónapokról.

Mellis Csaba, az Élmény Étterem vezetője úgy látja, egyre reménytelenebb a helyzet, hiszen már november óta be vannak zárva és egyáltalán nem lehet tudni, mikor lesz újra nyitás.

– A legnagyobb gond ilyenkor a bizonytalanság, melyben a munka is lecsökkent. Én nagyon negatívan látom most a helyzetet, hiszen most csak a kiszállítást tudjuk elvégezni. Mivel a fürdőben van az étterem, ami eleve zárva van, így csak az interneten és telefonon érkező megrendelésekre tudunk koncentrálni – mesélte.

A rendelési szokások alapvetően nem változtak (Fotó Horváth Bence)

Ezt hónapokig fenntartani már nem lehet

Mint mondta, mivel a reklámozás is pénzbe kerül, valamint a kiszállításnak is megvannak a maga költségei, profitálni nehezen tudnak belőle.
– Minimális bevételt jelent és a rendszer ugyan nem állt meg, de ezt sem nevezném kimondottan előnynek, mert ezt hónapokig fenntartani már nem lehet – tette hozzá.

Úgy látja, a rendelési szokások alapvetően nem változtak, de ez gyakorlatilag már évek óta így működik, a vírus sem befolyásolja annyira. Fellendülést nem tapasztaltak a kiszállítás terén, inkább ugyanolyan a forgalmuk ezen a téren, mint a vírus előtt volt. Ez nem jelent megoldást, mert a bevétel nagy részét nem ez teszi ki, de igyekeznek így is erősíteni, ahogy csak tudják.

Az ételkiszállítás csak átmeneti megoldást jelent, de hónapokig fenntartani mér nem lehet (Fotó: Horváth Bence)

– Én úgy látom, hogy félsz és bizonytalanság van az emberekben, sokan inkább nem rendelnek, hanem inkább elmennek, megveszik és maguk főzik meg az ételt otthon. A multik, bevásárlóközpontok felé tolódott el a forgalomnövekedés – nyilatkozta Mellis Csaba.

Valahogy előnyt kovácsolni a hátrányból

Hasonló véleményen volt Tóth István, az Aranypatkó Csárda és a Fórum Étterem vezetője.
– Amikor novemberben bezárattak bennünket, akkor abban bizakodtunk, hogy március 15-re kinyithatunk, de ez sem jött el. Vártuk ezt a pillanatot, de jelen állás szerint elhúzódik még legalább egy hónapig. Az ételkiszállítás esetünkben arra elég, hogy a kollégákat ki tudjuk fizetni, haszonkulcs nincs rajta – árulta el.

A legnagyobb gondjuk a bizonytalanság (Fotó: Horváth Bence)

Tóth István elmondta, az Aranypatkóban jelenleg teljes körű felújítást végeznek. Próbálnak előnyt kovácsolni a hátrányból, hogy amikor végre eljön a nyitás időszaka, akkor ezzel már ne kelljen foglalkozniuk.
– Ennek az anyagi vonzata persze elég tetemes és hát ki tudja, meddig tart még ez az időszak. A forgalmunk nagyjából 40 százaléka maradt meg a menüs étkeztetéssel, kiszállítással – tette hozzá.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.