A nehéz helyzetben is igyekeznek rendelkezésre állni az orosházi éttermek. Számos helyen működik ételkiszállítás, ami azonban nem adja vissza a kieső bevételeket. Orosházi éttermek vezetőit kérdeztük meg az elmúlt hónapokról.
Mellis Csaba, az Élmény Étterem vezetője úgy látja, egyre reménytelenebb a helyzet, hiszen már november óta be vannak zárva és egyáltalán nem lehet tudni, mikor lesz újra nyitás.
– A legnagyobb gond ilyenkor a bizonytalanság, melyben a munka is lecsökkent. Én nagyon negatívan látom most a helyzetet, hiszen most csak a kiszállítást tudjuk elvégezni. Mivel a fürdőben van az étterem, ami eleve zárva van, így csak az interneten és telefonon érkező megrendelésekre tudunk koncentrálni – mesélte.
Ezt hónapokig fenntartani már nem lehet
Mint
mondta, mivel a reklámozás is pénzbe kerül, valamint a
kiszállításnak is megvannak a maga költségei, profitálni
nehezen tudnak belőle.
–
Minimális bevételt jelent és a rendszer ugyan nem állt meg, de
ezt sem nevezném kimondottan előnynek, mert ezt hónapokig
fenntartani már nem lehet – tette hozzá.
Úgy látja, a rendelési szokások alapvetően nem változtak, de ez gyakorlatilag már évek óta így működik, a vírus sem befolyásolja annyira. Fellendülést nem tapasztaltak a kiszállítás terén, inkább ugyanolyan a forgalmuk ezen a téren, mint a vírus előtt volt. Ez nem jelent megoldást, mert a bevétel nagy részét nem ez teszi ki, de igyekeznek így is erősíteni, ahogy csak tudják.
– Én úgy látom, hogy félsz és bizonytalanság van az emberekben, sokan inkább nem rendelnek, hanem inkább elmennek, megveszik és maguk főzik meg az ételt otthon. A multik, bevásárlóközpontok felé tolódott el a forgalomnövekedés – nyilatkozta Mellis Csaba.
Valahogy előnyt kovácsolni a hátrányból
Hasonló véleményen volt Tóth István, az Aranypatkó Csárda és a Fórum Étterem vezetője.
– Amikor novemberben bezárattak bennünket, akkor abban bizakodtunk, hogy március 15-re kinyithatunk, de ez sem jött el. Vártuk ezt a pillanatot, de jelen állás szerint elhúzódik még legalább egy hónapig. Az ételkiszállítás esetünkben arra elég, hogy a kollégákat ki tudjuk fizetni, haszonkulcs nincs rajta – árulta el.
Tóth
István elmondta, az Aranypatkóban jelenleg teljes körű felújítást
végeznek. Próbálnak előnyt kovácsolni a hátrányból, hogy
amikor végre eljön a nyitás időszaka, akkor ezzel már ne kelljen
foglalkozniuk.
– Ennek az anyagi vonzata persze elég tetemes
és hát ki tudja, meddig tart még ez az időszak. A forgalmunk
nagyjából 40 százaléka maradt meg a menüs étkeztetéssel,
kiszállítással – tette hozzá.