- hirdetés -

A három első éves egyetemi hallgató három egyetem három különböző karára jár, és mindegyikük más szakon tanul. A kérdések viszont, amiket feltettünk nekik, ugyanazok voltak.

T. a szarvasi Gál Ferenc Egyetem Pedagógiai Karának óvodapedagógus szakára, G. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Közlekedés és Járműmérnöki kar közlekedésmérnöki szakára jár, K. pedig az Evangélikus Hittudományi Egyetem teológus-lelkész szakán tanul. A fiatalok névtelenséget kérve adtak választ kérdéseinkre.

Hogyan indult ez a félév? Volt személyes megbeszélés, találkozó a tanév elején?

K: – Már augusztus legvégén fel kellett mennünk Budapestre, és be kellett költöznünk a kollégiumba a beiratkozás miatt is, meg mert voltak olyan tantárgyaim, amikből már szeptember első hetén megkezdődött a tanítás. Az augusztus legvégére – szeptember legelejére tervezett egyetemi programok szinte teljesen elmaradtak, a HÖK ennek ellenére igyekezett biztonságos keretek között, de különféle eseményeket rögtönözni.

T: – A többi iskolához képest az én tanévem később kezdődött, szeptember 14-én. A tanév elején volt személyes megbeszélés Szarvason az Egyetem udvarán. Ott elmondtak minden fontos dolgot és kérdéseket is lehetett feltenni.

G: – Szeptember első hetén regisztrációs hetünk volt, amikor beiratkoztunk az egyetemre. A félév első hetén tájékoztattak minket az oktatás menetéről és módjáról, de élőben csak 3-4 tanárral találkoztunk eddig. Örülök, hogy ott még találkozhattam személyesen a szaktársaimmal, mert a tanév eleji ismerkedésre szolgáló bulik és programok sajnos elmaradtak.

Kevert képzésben tanultok? Úgy értem, félig digitális, félig tantermi?

T: – Teljesen digitális a tanítás. Nem ért váratlanul, hisz március óta digitálisan tanultam, és így kellett felkészülnöm az érettségire is, de bíztam benne, hogy nem online kell elkezdenem az egyetemet…

G: – Már a félév kezdetén kevert képzésben kezdtük meg tanulmányainkat, csak egy tantárgyam volt tantermi és néhány laboróra. E hét elejétől azonban az a pár tantermi órám is digitálisra állt át.

K: – A legelején úgy indult, hogy csak a nyelvóráink voltak személyesen megtartva, a többi online. Utána bonyolódott, bejött a „hibrid” oktatás. Nagyjából egy hete már viszont teljesen átálltunk a digitális munkarendre és már mindenki otthonról tanul.

Forrás: pixabay.com

Volt valami, ami nehézséget okozott a tananyag elsajátításában? Ha igen, mi volt ez?

K: – Amit tanulok, ahhoz nekem (ó)héber nyelvet is kell tanulnom. Ennél a nyelvnél az okozza a legnagyobb gondot, hogy itthonról ebben nem tudnak segíteni. A másik problémám azzal van, hogy sok mindent kell gépről elolvasni, mivelhogy most nincs lehetőség a kölcsönzésre. Egész nap a gép előtt ülök, és rossz, hogy még ezután is a gépről kell olvasnom.

T: – Rengeteg új tantárgy van, amit meg is kell érteni, nem elég bemagolni. Ilyen tantárgy például a filozófia. Az is nehézséget okoz, hogy némelyik tanár csak elküldi az anyagot és nem ad szóbeli magyarázatot hozzá, nincsenek jegyzetek, tankönyvek.

G: – Én olyan vagyok, hogy ha érdekel valami, azt nagyon könnyen megtanulom, de ha nem… És az első félévben szinte csak egy féléves alapozó tantárgyaink vannak.

Miben másabb az egyetem, mint ahogy elképzelted, mint amilyennek vártad?

T: – Tudtam, hogy nehéz lesz és hogy sok erőt kell belefektetni a tanulásba. Rengeteg beadandót kell hétről hétre készíteni. Nem tudunk a felsőbb évfolyamosoktól segítséget kérni, ha valamivel megakadunk.

G: – Kellemesen csalódtam, mert a rengeteg tananyaggal és beadandóval nem egyedül kell megbirkóznom, pedig ettől nagyon tartottam. Bárkihez fordulhatok segítségért, a felsőbb évesektől is rengeteg információt és tapasztalatot kapok.

K: – Igazából eddig olyan, mint ahogy elképzeltem. Talán, amin meglepődtem, hogy mindenki mennyire kedves és segítőkész. Legyen tanár vagy diák, bárkihez jó szívvel odafordulhatok segítségért.

Minden hétköznap vannak óráid? Beszélsz az oktatókkal?

G: – Hétfőtől csütörtökig vannak óráim, és az oktatókkal csak email formájában beszélek, ha valami probléma merül fel.

T: – A tanítás hétfőtől csütörtökig tart, általában napi 8 órám van. Nagyon kedvesek a tanáraim, szinte az összes oktató megkérdezni, hogy jól vagyunk-e és hogy minden rendben van-e velünk. Igazán jól esnek az érdeklődések, próbálják kicsit személyesebbé tenni ezt az online oktatást.

K: – Igen, vannak, hol több, hol kevesebb. A legtöbb oktató az óra megkezdése előtt szoktak érdeklődni felőlünk, hogy ki hogy van.

Mennyire érzed magad felkészültnek a vizsgaidőszakra?

K: – Még nem igazán.

T: – Egyelőre sajnos még nem érzem magamat túl felkészültnek a vizsgákra. Nem tudom, milyen típusúak lesznek a vizsgák, lesz-e megajánlott jegyem.

G: – Mivel már a 3. oktatási hét óta minden héten van legalább egy ZH-m, ezért úgy gondolom, hogy valamennyire folyamatos mindegyik vizsgás tantárgyból a felkészülésem.

Mi az, ami hiányzik az egyetemi életből?

G: – Az, hogy többször találkozhassak a szaktársaimmal személyesen is, valamint az egyetemi bulik.

T: – Nekem is leginkább a személyes kontaktus hiányzik. Alig ismerem az osztálytársaimat és a tanáraimat. Nehéz órákon keresztül egy gépet figyelni. Időnként akadozik, megszakad az internet, ami bosszúságot, félreértést, nehézséget okoz.

K: – A szaktársaim. Hiányzik a személyes jelenlét.

Gondolkoztál azon, hogy otthagyd a sulit?

T: – Igen, sajnos megfordult már többször a fejemben, hogy ott hagyom a sulit, de szerencsére ezt a gondolatot mindig elhessegetem és igyekszem küzdeni az álmaimért!

G: – Nem, szerencsére még nem jutott ez eszembe, ennél sokkal jobban motiválnak a céljaim.

K: – Természetesen vannak nehéz pillanatok, de hogy ezt komolyan megtegyem, nem.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.