- hirdetés -

Nyolcról hatvanra bővült az Orosházi Kórházba bemenő telefonvonalak száma, ezzel jelentősen csökkent a várakozási idő.

Biztosan sokan tapasztalták, hogy számtalan alkalommal kellett tárcsázni az Orosházi Kórház 06 68 411 166-os telefonszámát és nehezen tudta elintézni a saját ügyét.

Az intézmény Facebook-oldalán olvasható közlemény szerint a probléma oka az volt, hogy a járványügyi időszak végéig a szakrendelésekre minden esetben telefonon kellett időpontot kérni, emiatt a korábbi sokszorosára nőtt a telefonos forgalom, amit képtelen volt kezelni a rendszer. Ennek most vége.

Fotó: Orosházi Kórház/Melega Krisztián

– A probléma már korábban is előjött, tudtunk róla, hónapokkal ezelőtt megkezdtük az előkészületeket a fejlesztésre. A vírushelyzet miatt azonban már az első napon tapasztaltuk, hogy nehezen lehet elérni a kórházat, ezért felgyorsítottuk a folyamatot. A telefonos rendszer teljes cseréje több tízmillió forint lenne, ami jelen állás szerint nem megvalósítható, ezért informatikus kollégáink más megoldást kerestek és találtak a problémára – ismerteti az előzményeket dr. Duray Gergő főigazgató.

A korábbi nyolc darab analóg trönk vonalat hatvan darab digitális telefoncsatorna váltotta fel, egyidejűleg tehát hétszer annyian tudnak telefonálni a kórház bemenő vonalain.

– A régi, analóg vonalak egyik hátránya volt a betárcsázós hívások tévesztése, az új digitális vonalakon ez már nem lesz probléma, vagyis az a mellék fog bejelentkezni, amit valójában hívtak – mondja Kovács Csaba informatikus, a telefonközpont fejlesztés műszaki lebonyolítója.

– A technikai fejlődés más komoly fejlesztéseket is hozott. A portán lévő több mint 25 éves központi kezelő készülék megbízhatatlanná vált, ezt egy számítógépes program által vezérelt központi kezelőre cseréltük. A telefonközpont szoftver frissítést is kapott, hogy tudja kezelni a digitális bejövő vonalakat, és lehessen IP telefonokat is használni. A gyopárosfürdői rehabilitációs centrumban is lecseréltük a régi telefonközpontot IP alapú rendszerre, így a jobb hangminőség mellett könnyebben elérhetők a rendelők és az előjegyzés – tette hozzá Kovács Csaba.

A fejlesztésnek köszönhetően a későbbiekben folyamatosan cserélhetik le modernebb eszközökre a régi telefonkészülékeket.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.