- hirdetés -

A kihirdetett veszélyhelyzet miatt – az igazgatásrendészeti szolgálati ágat érintő – új munkarendet vezetnek be.

A terjedő új koronavírussal (Covid-19) összefüggő egészségügyi és járványügyi krízis kapcsán új munkarendet vezetnek be a rendőrségnél.

A vírus terjedésének korlátozása érdekében az alábbiakra hívják fel az állampolgárok figyelmét:

  • Az engedélyügyi eljárások esetén az általános ügyfélfogadást részlegesen felfüggesztik a veszélyhelyzet visszavonásáig. Az ügyek intézése elsődlegesen elektronikus úton történhet.
  • Az ügyfélfogadás helyén és elektronikus úton is közzétesznek egy telefonszámot, melyen az ügyfélnek be kell jelentkeznie konkrét időpontra egyedi ügyintézésre.     
    Az egyedi ügyfélfogadás megkezdése előtt, az érintett személyt nyilatkoztatni fogják arról, hogy a megelőző 14 napban volt-e fertőzéssel érintett területen, illetve találkozott-e fertőzött vagy azzal érintkező személlyel. Ha igen, akkor az egyedi ügyfélfogadást félbe kell szakítani és azonnal értesíteni kell az illetékes hatóságot.
  • Az elkészült okmányok, biztonsági okmányok átadása – a helyszíni azonnali bejegyzésen alapulók kivételével – csak postai történik az engedélyes természetes és jogi személyek részére is.

A magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos, 2020. március 12-ét követően lejáró hivatalos okmányai a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényesek, ezért azok meghosszabbítását a vészhelyzet megszűnését követően kell kezdeményezni. Ugyanezen szabály vonatkozik az engedélyek alapjául szolgáló hivatalos okmányok (például egészségügyi igazolások) érvényességére is.

Arra kérik az ügyfeleket, ha az alábbiak közül bármelyik állítás is igaznak bizonyul, akkor a hatósági ügyeiket ne személyesen ne hanem kizárólag elektronikus intézzék:

  • Az elmúlt 14 naptári napban külföldön tartózkodott.
  • Láz és/vagy a koronavírus fertőzés jeleit érzékeli vagy érzékelte magán az elmúlt 14 naptári napban.
  • Az elmúlt 14 naptári napban érintkezett fertőzött személlyel.
  • Legjobb tudása szerint az elmúlt 14 naptári napban érintkezett olyan személlyel, aki az elmúlt két hétben érkezett Magyarországra.

Kiemelték, ha az ügyfélnek nincs tünete, akkor is csak a legszükségesebb esetben keresse fel a rendészet hivatalait. Kérik, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok az eljáráshoz kapcsolódó beadványukat elektronikus űrlap (ÁNYK vagy inNOVA űrlap, e-papír) alkalmazásával, ügyfélkapus azonosítást követően küldjék meg. Cégek esetében kötelező a cégkapus azonosítást követő elektronikus ügyintézés.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos szabályokat a http://www.police.hu/hu/ugyintezes/elektronikus-ugyintezes linken érhetik el.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.