- hirdetés -

Városszerte rengeteg kárt okozott a reggeli vihar. A megbontott tetők, letört ágak kidőlt fák miatt sokan keresik fel már most is a biztosítók irodáit.

A legtöbb lakásbiztosítást kezelő Aegon Biztosító helyi irodájába is sorra érkeznek a bejelentések. Mik ilyenkor a szükséges teendők, a károsultaknak hogyan kell eljárni? Ennek érdeklődtünk utána.

Mindenek előtt a kárenyhítés, a további károk bekövetkezése ellen kell mindent megtennünk. Például a megrongálódott tetőt kell visszacserepelni, vagy lefóliázni. A károsodott vagyontárgyakról és a végzett munkákról készítsünk fényképeket a későbbi dokumentálás érdekében. A kárbejelentést megtehetjük interneten, vagy a biztosító irodájában.

A keletkezett kárt be kell jelenteni (Illusztráció: Csányi József)

Mint megtudtuk, ilyen helyzetekben, amikor sok kárjelentés érkezik, a biztosító más városból, megyéből is csoportosít át kárszakértőket a minél gyorsabb ügyintézés érdekében. Sok esetben ki sem mennek személyesen. A szakértő telefonon hívja fel a károsultat és egyeztetnek a kártérítésről, mely magában foglalja nem csak a kár helyreállításának, de a kárenyhítés érdekében végzett munkáknak a költségeit is.

Kárbejelentéshez mindenképp fontos a biztosítás szerződésszáma. A személyes iratainkon kívül ezt feltétlenül vigyük magunkkal.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.