- hirdetés -

Mintegy félmillió adózót értesít október végéig küldött kivonataival a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) arról, hogy az elmúlt évről mennyi adó-, illetve vámtartozása vagy túlfizetése van. A kivonat elején mindenki megtalálja a számára legfontosabb információt: mennyit kell fizetnie és mennyit igényelhet vissza.

A NAV közleménye szerint adószámla-kivonatot csak az kap, akinek egy adónemben ötezer forintnál több tartozása, vagy a tavaly decemberi adatok szerint túlfizetése van. A kivonat mellett késedelmipótlék-értesítőt is kézbesítenek azoknak, akik fizetési kötelezettségüket nem vagy csak késedelmesen teljesítették, és emiatt ötezer forintot elérő pótlékuk keletkezett.

Többféleképpen rendezhetik kötelezettségeiket azok, akik tartoznak vagy késedelmi pótlékot kell fizetniük: csekken, átutalással, bankkártyával vagy akár többletük átvezetésével. Túlfizetés esetén a 1817-es nyomtatványt kell benyújtani a visszaigényléshez.

Azoknak, akik elektronikus bevallók, tehát kötelező az internetes felületet használniuk, valamint, akik önként választják ezt a módot, adószámlájukat kitölthetik elektronikusan, nem kapnak hozzá papíralapú értesítést.

Az adószámla-kivonatot illetve a pótlékértesítőt mindenkinek célszerű saját nyilvántartásával összehasonlítania. Az adatok értelmezésében a kivonat mellékleteként megküldött „Tájékoztató” segít. Eltérés esetén észrevételt tenni személyesen az ügyfélszolgálatokon, telefonon a 80/20-21-22-es számon a NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén (ÜCC) keresztül, vagy írásban lehet.

Ebben a NAV honlapjáról (www.nav.gov.hu) letölthető és a kiküldött kivonathoz is csatolt „Észrevétel adószámla-kivonatra és a kapcsolódó késedelmipótlék-értesítőre” elnevezésű nyomtatvány segít. Az észrevétel elektronikusan is benyújtható az e-Papír szolgáltatás „Adószámla” témacsoportján belül a https://epapir.gov.hu útvonalon.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.