- hirdetés -

Immár hagyományosan Erdélybe vették útjukat ősszel az Orosházi Nyugdíjasok Érdekvédelmi Egyesületének tagjai. Ezúttal a még ismeretlen barcasági vidéket fedezték fel.

Az odautat Nagyszebenben városnézés és ebéd idejére szakították meg, megtekintve a 2007-ben Európa Kulturális Fővárosa címet elnyert város gyönyörű főterét és a belváros nevezetességeit – írják beszámolójukban. Rövid, de igen emlékezetes élményt adó megálló volt Kerc-en, ahol az apátság romjain kívül megcsodálták a település tiszta, rendezett, virágpompába öltöztetett utcáit is.

– Szállást Brassó mellett, a hétfalusi csángók földjén, Négyfaluban találtunk, ami igen jó választásnak bizonyult. Magyarok közt, korrekt, jó elhelyezést és ellátást kaptunk. Vendéglátónk – turisztikai menedzser és idegenvezető lévén – 3 napon keresztül velünk volt, és így magyarul kaptunk tájékoztatást a különböző helyszíneken. Ezen a vidéken ez fontos egy magyar turista számára, mivel véletlenül sem találkozni magyar felirattal, magyar szóval – olvasható az írásban.

Újabb csodálatos élménnyel gazdagodtak a résztvevő egyesületi tagok (Fotó: Szendi Rózsa)

– Mostani kirándulásunk fő célja várak, kastélyok, hegycsúcsok megtekintése volt, így első nap a törcsvári várkastélyt látogattuk meg az ezeréves határon, ami gyerekkorunk mesevárait idézte meg. A legnagyobb parasztvár, Barcarozsnyó vára következett, melynek különleges kialakítását, funkcióját ismerhettük meg. Visszafelé Brassó-Pojánán pihentünk, sétáltunk csodás környezetben, jó levegőn, szép időben. Másnap Szinajába autóztunk, ahol a Peles kastélyt tekintettük meg. Elkápráztató, ami gazdagság, pompa, szépség látható a román királyi palotában.

Várlátogatás után felvonózás

A délutánt Négyfaluban töltötték, meglátogatva a csángó múzeumot és egy helyi kézműves szövőműhelyt. Ismerkedtek a templomokkal, és felkerestek egy 1848-as emlékművet. Negyedik napjukat Busteniben kezdték. Kétórás várakozás után jutottak a felvonóhoz, ami a Bucsecs 2200 méteres csúcsára, a Babelére vitt fel. A szép idő csodálatos kilátást biztosított, és megszemlélhették a természet alkotta szobrokat.

– A délutánt Brassóban töltöttük, megismerve a belvárost, a templomokat, városházát, nevezetességeket. Igazi európai város sétálóutcákkal, szórakoztató és vendéglátó egységekkel. Egy hangulatos kávéházban pihentük ki a napi fáradalmakat. Viszontlátással köszöntünk el vendéglátóinktól és indultunk hazafelé.

Sikeresen feljutottunk még útközben a Bilea tóhoz, részben ismét felvonóval. Csodálatos panorámában volt részünk a Transzfogarasi út vonalvezetését, nagyszerű kialakítását látva.

Hazafelé összegezték eddigi erdélyi útjaikat, megállapítva, hogy gyakorlatilag az ismertebb turista útvonalakat teljesítette a klub, Erdély nagy részét már bejárták. De azt is megállapították, hogy sok helyre újra szívesen elmennének, így nem lesz gond a következő úticél kiválasztása – zárja beszámolóját a klub egyik tagja.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.