- hirdetés -

A vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, agresszív vezetési stílus, a vezetés közbeni telefonálás – többek között ezek okozzák a vasúti baleseteket. Sajnos az elmúlt években Orosházán is előfordultak tragédiák, amelyek nagyobb odafigyeléssel talán elkerülhetőek lettek volna. Erre hívja fel a figyelmet a MÁV START Zrt.

Nemcsak a gépkocsivezetők, hanem azok a gondatlan kerékpárosok és gyalogosok is balesetek áldozatai lehetnek, akik anélkül haladnak át a kereszteződéseken, hogy körülnéznének, vagy túlbecsülik saját képességeiket, ezért azt hiszik, hogy még időben átérnek a síneken – derül ki a vasúttársaság MTI-hez eljuttatott közleményéből.

A fejlesztés nem elég, figyelem is kell!

A MÁV kiemelt feladatának tekinti, hogy mindent megtegyen a vasúti átjárókban bekövetkező közlekedési balesetek megelőzése, illetve számának csökkentése érdekében. Éppen ezért az útátjárós fejlesztések mellett a rendőrséggel közösen minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, többször is közös akcióval hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egyetlen sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden vasúti átjárós baleset elkerülhető.

Tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ-szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és azokat is fokozott óvatossággal közelítsék meg.

A vasúttársaság nem csak kampánnyal, hanem fejlesztésekkel is küzd a balesetek megelőzéséért. Az „Érj haza biztonságban!” mottójú országos program – európai uniós forrásként igénybe vett 5,8 milliárd forintból – is a vasúti közlekedés baleseti kockázatainak csökkentését szolgálja. A sorompófejlesztés keretében elsősorban azokon a helyszíneken kerül(t) sor sorompók, félsorompók telepítésére, illetve a meglévő biztosítási rendszerek korszerűsítésére, kiegészítésére, ahol voltak már balesetek. A teljes projektben három év alatt mintegy 170 vasúti átjáró biztosítottsága javul sorompókorszerűsítéssel, fény- és félsorompók, jobb észlelhetőséget nyújtó LED fényforrások beépítésével. Összesen 44 szintbeli kereszteződésben fejeződött be a sorompókorszerűsítés tavaly év végéig.

Az útátjárókban tavaly összesen 66 baleset történt, ami kevesebb az előző évekhez képest, de még mindig sok.

Az elmúlt években Orosházán is történtek vasúti balesetek

2010. júliusában egy 77 éves orosházi férfi a tilos jelzés ellenére nem állt meg, kerékpárjával a félig lecsukódott sorompónál próbált áthajtani, majd nekiütközött a vonatnak és a kórházban életét vesztette.

2011. márciusában egy idős hölgy túl közel állt meg a sínekhez, a vonat utolsó kocsija elsodorta, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a kórházban nem tudtak rajta segíteni – írtuk meg akkor.

2012. márciusában a Gyopárosi és a Szentesi úti kereszteződésen áthaladó vasúti átjáróban egy Rákóczitelep irányába haladó kisteherautó ütközött össze a menetrend szerinti vonattal. Személyi sérülés nem történt, a kisteherautó sofőrje időben jobbra rántotta a kormányt.

2015. júliusában vonatnak ütközött egy autó Orosházán. Szemtanúk szerint a tilos jelzés ellenére hajtott a sínekre egy személyautó, és ütközött a Mezőhegyes felől érkező vonattal. Az autóban ketten ültek, a balesetnek halálos áldozata nem, de súlyos sérültje volt.

Még ugyanebben a hónapban egy traktoros is elfelejtett megállni, így összeütközött a Mezőhegyesre tartó vonattal Bogárzónál. Szerencsére itt sem sérült meg senki.

Vasúti berendezés meghibásodásából eredő baleset hat éve nem történt, az esetek többségében az emberek figyelmetlensége és rossz közlekedési morálja okozza a tragédiákat – olvastuk a MÁV START Zrt. közleményében.

És a végére álljon itt egy idén februári eset, amikor olvasónk vette videóra, ahogy egy kerékpáros a lecsukott sorompó ellenére átmegy a síneken a Csizmadia Sándor utcában. Épp ez ellen kampányol most a MÁV.

[HTML1]

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.