- hirdetés -

A tótkomlósiaknak már nem kell Orosházára utazni, ha közigazgatási ügyeket szeretnének intézni. Megnyílt ugyanis a Kormányablak, ahol egy helyen több mint 400 féle ügyet lehet indítani.

Négy ablaknál várják az ügyfeleket az újonnan nyílt Kormányablakban, ezzel pedig jelentősen javult a térségben az állampolgárok kiszolgálása. A Kormányablakokra jellemző tágas ügyféltér, akadálymentesített bejáró, gyermeksarok, modern irodai környezet, fejlett informatikai támogatottság, új ügyfélhívó rendszer segíti az ügyfélszolgálat dolgozóit és az ügyfeleket.

A november 6-i átadón Tótkomlós polgármestere hangsúlyozta, a Kormányablak megnyitása minőségi előrelépést jelent a településnek.
– Egy ilyen kisváros számára hatalmas lehetőséget és egyben nagy kihívást is jelent, hogy helyszínt biztosíthat egy integrált szolgáltatóközpont létesítéséhez. Az, hogy egy városnak milyen a hangulata, nagyban függ attól is, hogy a településen, és annak környezetében milyen szolgáltatások találhatók – fogalmazott dr. Garay Rita, aki hozzátette, a Kormányablak megnyitása jelentős segítség a tótkomlósi és környékbeli embereknek.

Ügyintézés immár 15 kilométeren belül

Az Orosházi Járási Hivatal vezetője, Lustyikné dr. Papp Anikó beszédében kiemelte, a most átadott második generációs Kormányablak megnyitásával biztosítani tudják, hogy a járás valamennyi településének állampolgára 15 km-en belül intézni tudja közigazgatási ügyeit.
– A járási hivatal 6 munkatársa 4 munkaállomáson fog gondoskodni az ügyfélszolgálati feladatok ellátásáról. Heti 32 órában állunk ügyfeleink rendelkezésére, lehetőséget biztosítva arra, hogy közigazgatási ügyeiket a hét adott napján akár kora reggel, akár késő délután is intézhessék – mondta Lustyikné.

Hozzátette, az Orosházi Kormányablak 2015 februárjában nyitotta meg kapuit, ami alapján már van tapasztalatuk a működés terén. Kiemelte, hogy az eltelt 9 hónapban a hagyományos okmányirodai ügyeken kívül mintegy 6300 ügyfél kereste fel az ügyfélszolgálati irodát Orosházán.

Lustyikné dr. Pappa Anikó, dr. Kovács Zoltán, dr. Garay Rita és Gajda Róbert avatta fel a Kormányablakot (Fotó: Rajki Judit)
Lustyikné dr. Pappa Anikó, dr. Kovács Zoltán, dr. Garay Rita és Gajda Róbert avatta fel a Kormányablakot
(Fotó: Rajki Judit)

A megnyitón dr. Kovács Zoltán, területi közigazgatásért felelős államtitkár elmondta, a kormány már korábban döntött arról, hogy mintegy 270 kormányablakot hoz létre az országban, aminek jó része már meg is valósult.
– Szeretnénk lefedni az országot egy integrált ügyfélszolgálati rendszerrel. Egyrészt célunk, hogy növeljük az otthonról intézhető ügyek számát, másrészt pedig azt szeretnénk, hogy ne kelljen különböző hatóságokhoz járni, hanem egy helyen tudjunk ügyet intézni. Erre szolgál a Kormányablak is – fogalmazott az államtitkár.

A Tótkomlósi Kormányablak országosan a százkilencvenedik. A tervek szerint az év végéig további ötvenet adnak még át.

Kovács Zoltán beszédében többször kitért a jövőre is, amikor is az ügyfelek az interneten intézhetik majd ügyeiket. Azt kérdeztük tőle, mit tud tenni az állam, hogy átterelje a digitális eszközök felé az állampolgárokat?
– Az egyik fontos lépés az, hogy ne csak az állami szektorban, hanem az állampolgárok körében is teljeskörű legyen a szélessávú internet. Azon dolgozunk, hogy a ciklus végére mind a 3,6 millió háztartásnál megteremtsük ennek lehetőségét – válaszolta Kovács Zoltán.

– A jövő sok tekintetben az otthon intézhető ügyek számának a növelése.

Többek között olyan virtuális ügyintézést tudunk majd létrehozni, hogy az ügyfél akár egy kamera rendszer segítségével otthonról tud kommunikálni a kormányablakkal, hogyan kell kitölteni egy űrlapot. Különösen a vállalkozások szempontjából lehet ez fontos. Ha a bürokrácia csökkentés jegyében egyszerűbb jogszabályokkal dolgozunk, kevesebbet kell fizetni, gyorsabban és otthonról is tudunk ügyet intézni, az akár versenyelőnyt is jelenthet hosszabb távon a környező országokkal szemben – mondta az államtitkár.

Egy ablakban 450 ügyet

Az ügykörök egy részét a hivatal azonnal, saját hatáskörben intézi, ezen ügyek közé elsősorban az okmányirodai feladatok ellátása tartozik. A lakosság ügyeinek indítását segítik azok az ügykörök, mely esetekben a Kormányablak átveszi az ügyfelek kérelmeit, beadványait, és azt továbbítja a hatáskörrel rendelkező szervhez. Ennek előnye abban áll, hogy az ügyfélnek időt és költséget takarítanak meg, hiszen nem kell a hatáskörrel, illetékességgel rendelkező hivatalokhoz, a megyeszékhelyre beutaznia pl. egy családtámogatási ellátás vagy nyugdíj igénylése kapcsán. Az ügyintézők a kérelem befogadása mellett ezen ügyekben az eljárásról részletes tájékoztatást is nyújtanak az ügyfelek részére, továbbá felhívják a figyelmüket a beadvánnyal kapcsolatos esetleges hiányosságokra.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.