- hirdetés -

Elkezdődött a tavaszi munkákra való átállás a Magyar Közút 93 üzemmérnökségén, köztük az orosházin is – a kátyúzási, lokális javítási munkákra országosan nettó 9,51 milliárd forint jut.

Március 15-ével a közút hivatalosan is lezárta a november óta tartó téli útüzemeltetési időszakot és átállt a tavaszi munkákra.
– Az elmúlt négy hónapban a társaság gépei összesen 84 066 munkaórát teljesítettek, ezen időszak alatt 112 147 tonna sót, 1 069 tonna kálcium-klorid granulátumot, 3,5 millió liter kálcium-klorid oldatot és 9 809 tonna érdesítő anyagot juttattak ki a 31 800 kilométernyi országos közúthálózatra – tudtuk meg Pécsi Norberttől, a közút kommunikációs osztályvezetőjétől.  – A cég szakemberei télen is végeztek ideiglenes javítási munkákat hidegaszfalt felhasználásával, hogy a balesetveszélyes burkolathibákat kijavítsák, de a megfelelő körülmények ilyenkor jóval korlátozottabbak. Tavasztól azonban már újranyitnak a melegaszfalt keverőtelepek, így tartósabb javítási munkákra van lehetősége a szakembereknek – emelte ki Pécsi.

Ha kátyú miatt kár ér, akkor azt érdemes dokumentálni és kárigényt benyújtani. Az igényt az adott út kezelőjéhez kell eljuttatni. Ha nem tudod, hogy ki felel az útért, ahol kátyúba futottál, akkor nézd meg az útadatokat összesítő hasznos oldalon, ide kattintva.

Az utadat.hu interaktív portálon az Országos Közúti Adatbankban összegyűjtött publikus adatok találhatók
Az utadat.hu interaktív portálon az Országos Közúti Adatbankban összegyűjtött publikus adatok találhatók

A kátyúzási, lokális javítási munkákra a Magyar Közút idén nettó 9,51 milliárd forintot költhet el, ez mintegy 151 ezer tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé. A közút a kátyúkról információt elsősorban a saját útellenőri hálózatán keresztül szerez, több száz útellenőr járja meghatározott terv alapján a közel 32 ezer kilométeres közúthálózatot. A lakossági és egyéb bejelentéseket is köszönettel veszik, a jelzéseket igyekeznek beépíteni előzetes ütemterveikbe – a közút elérhetőségei ide kattintva. A munkákat ütemezetten végzik, mert a kátyúzási igény nagyobb, mint, hogy minden burkolathibát egyszerre kijavíthatnának.

Az orosházi mérnökség is folyamatosan végzi a burkolathibák javítását – az időjárás függvényében. Orosháza térségében a közút kezelésében lévő országos közúthálózaton általában 8-10 fő, 2 szállító jármű, 1 darus jármű, 1 gépszállító jármű, 1 minirakodó, 1 vibróhenger dolgozik a szükséges technológiai előírásoknak megfelelően. 2015-ben a helyi mérnökség 1100-1200 tonna aszfalt felhasználását tervezi. A beavatkozási sorrendet a szolgáltatási szintek határozzák meg, például a forgalom nagysága, az útvonal jellege, kiépítettsége stb. Vagyis első körben a főutakon, majd a mellékutakon végül a bekötőutakon avatkoznak be, legutóbb Kaszapernél kátyúztak.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.