- hirdetés -

Különleges belső mintázatú borosüvegeket gyártanak az Orosházi Öblösüveggyárban, melynek segítségével a magyar borászok még egyedibbé és érdekesebbé tehetik boraik megjelenését.

Az innovatív, fehér és rozé borok számára készített palackokat három variációban: a palackok nyakán található spirál-, hullám-, és a palack teljes felületén rombusz mintával készítik.

Ilyen borosüveg is készül az üzemben (klikk nagy képekért)
Ilyen borosüveg is készül az üzemben (klikk nagy képekért) Fotó: Rosta Tibor

– A januári országos szőlészeti és borászati konferencián mutattuk be először a belső mintázatú palackjainkat, aminek igen kedvező volt a visszhangja –  mondta el a gyárban tett látogatásunk alkalmával Gyenge Éva az O-U Manufacturing Magyarország Üvegipari Kft. kereskedelmi és vevőszolgálati vezetője.

Az egyedülálló eljárást néhány évvel ezelőtt az O-I fejlesztette ki és szabadalmaztatta. Az első belső mintával ellátott üveget – melyekbe sört töltöttek – az amerikai piacon mutatták be. Az üveg nyakán különleges spirál forma segítette elő a sör örvény-szerű kiöntését, ezzel is javítva a sör minőségét. Az üveg tulajdonságainak köszönhetően az üvegek valóban egyediek, hiszen az eljárás során nem készül két teljesen egyforma palack, ami Európában is újdonságnak számít. Annak érdekében, hogy a bor minőségének vizsgálatát megkönnyítsék a palack nyakán alakították ki a spirál mintát, mely a palack tartalmának kiöntésekor bontakozik ki teljesen.

A cég engedélyezte, hogy Orosházán is meginduljon a gyártás, az itteni mérnökök hónapokon keresztül dolgoztak a pontos kialakításon. A palack belső mintáját a borászok kreatív igényei és kérései alapján alakítják ki, így logó, felirat, vagy bármilyen különleges minta teheti majd egyedivé az üveget.

Az első hazai minták 2014 decemberében jöttek le a szalagról az O-I orosházi öblösüveggyárában, melynek kialakításához 750 ml-es, menetes szájú Bordolese Nobile palackokra esett a tervezők választása. Jelenleg újabb mintagyártás folyik, ezt követően kiküldik a borászatoknak, hogy próbatöltéseket végezzenek a palackba. A tervek szerint áprilisban indul meg a tényleges gyártás, onnantól több százezer palack gyártását tervezik majd.

– A különböző minták a palack belső felületén találhatók, a külső felület majdnem tökéletesen sima, ami lehetővé teszi a címkézést. Ez újabb marketingeszköz lehet a borászatok, szeszipari vállalkozások és az üdítőipari cégek számára is. A palackok fehér színben készülnek, ezért elsősorban fehérborokhoz, illetve rosé borokhoz fogjuk kínálni és reményeink szerint már az idei szezonban lesznek olyan borászatok, akik használni fogják – tette hozzá Gyenge Éva.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.