Pályázati forrásból növelte az elmúlt időszakban gépi kapacitásait a Cerlux. A kerámia villamosipari szigetelő alkatrészeket gyártó cég célja a kapacitásbővítés volt.
A 2013-as év egyik célkitűzése a Cerlux számára az volt, hogy elérje árbevételének 10 százalékos növekedését. Ezt el is érték – tudtuk meg a Cerlux ügyvezető igazgatójától a város legnagyobb adózóit vendégül látó január eleji ebéden.
– Ehhez az kellett, hogy a marketing munkát erősítsük, ez szépen alakult és új piacokat találtunk, aminek most már látjuk a hozadékát, befutottak az első megrendelések – tudtuk meg Csordás Mártától. A Cerlux Kft. ügyvezető igazgatója az OrosCafénak elmondta, elsősorban külföldi piacokra szállít a Cerlux, de hazai megrendelőket is kiszolgálnak. Éves szinten mintegy 4,5 millió darab, elsősorban lámpákhoz illetve elektromos berendezéshez való magas hozzáadott értékű ipari-műszaki szigetelő alkatrészt, kerámiát értékesítenek, leginkább az Amerikai Egyesült Államokba exportálnak.
A cég termékpalettája hasonló, mint volt: továbbra is nagyrészt villamosipari szigetelőket, illetve műszaki kerámiákat gyártanak. Nincs jelentős változás a foglalkoztatottság terén sem: ahogyan az elmúlt évben, úgy most is 150 főt foglalkoztat a cég, ebből 100 fő saját, míg 50 fő bérelt dolgozó.
A Cerlux több beruházást hajtott végre az elmúlt években pályázati forrásból: kemencéket vásároltak, és a telephelyet is bővítették. – Pályázaton kívüli forrásokból is hajtottunk végre beruházást, ennek keretében egy 20 millió forintos gázkemencét vásároltunk, amit 2013 végén üzemeltünk be – mondta el az ügyvezető.