- hirdetés -

Téli üzemmódban működik a Magyar Közút Békés Megyei Igazgatósága november 10-e óta. Az Orosházi Üzemmérnökség három korszerű járművet kapott.

Jelentősen korszerűsödött az Orosházi Üzemmérnökség gépparkja, lecserélték az elavult gépeket, és három újat kaptak, összesen mintegy 90 millió forint értékben.

– Három Mercedes típusú eszközhordozó teherautót szereztünk be, és ehhez kapcsolódóan korszerű Epoke sószórókat is. Az új hóekék még nem érkeztek meg, ezért egyelőre a régiekkel vannak ellátva a gépek – tudtuk meg Virág Mihálytól, a Magyar Közút megyei igazgatójától. – Az orosházi üzemmérnökségen 1000 tonna só befogadására alkalmas tároló van. Ez jelenleg 600 tonnával van feltöltve, 1-2 héten belül azonban további sószállítmányok érkeznek, és teljesen feltöltjük a tárolót.

Felkerültek a hóekék és a sószóró berendezések az orosházi üzemmérnökség gépjárműveire is, átálltak a téli üzemmódra. November 8-án gépszemlét tartottak, ennek keretében ellenőrizték az eszközöket, berendezéseket, dokumentumokat.

Gépszemle az Orosházi Üzemmérnökségen (Fotó: Melega Krisztián)

Őrjáratos, rajonos, fehér

1465 kilométeres állami közúthálózatot üzemeltet a megyei igazgatóság, négy üzemmérnöksége közül az orosházi mintegy 380 kilométerért felel. A közútkezelőnek a téli időszakban a síkosság-mentesítés, valamint a hóeltakarítás a legfontosabb feladata.

A síkosság elleni védekezés módjától függően a közúthálózatot három kategóriába sorolták. Teljes felületű síkosságmentesítés az úgynevezett őrjáratos utakon történik, ilyenek a főutak és a fontosabb mellékutak. A helyi üzemmérnökség kezelése alá tartozó úthálózatból őrjáratos kategóriába 56 kilométer tartozik. Rajonos kategóriába pedig 278, az ide sorolt utakon síkosságmentesítés már csak csomópontokban, kereszteződésekben, buszmegállókban, vasúti átjárókban történik. A fennmaradó rész úgynevezett fehér útfenntartás, ezeken síkosság-mentesítés nem történik, hókotrás azonban igen.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.