- hirdetés -

Néhány idős olvasó nem érti, miért kell órákig sorban állniuk a Démász irodánál, mikor eddig papíron is bedobhatták az óraállást?

Felháborodott olvasó kereste fel szerkesztőségünket a hét elején, arra panaszkodott- többek nevében-, hogy már nem tehetik a villanyóraállást abba a dobozba, amibe eddig lehetett a szolgáltató orosházi kirendeltségén. Nem érti, az eddig működő módszer miért nem maradhatott.
– Sokan nyugdíjasok vagyunk, eddig nagyon megfelelő volt az, ha a dobozba beledobhattuk a mérőóraállást. Egy hete már nem tehetjük. Sorszámot kell húznunk és gyakran előfordul, hogy nagyon sokan állnak előttünk, így hosszú ideig kell várakozni, csupán egyetlen mérőóraállás bejelentésért. Ugyan kitűztek egy papírt, hogy bejelenthetjük telefonon vagy interneten, de az idős embereknek nincs internetük, a telefonos bejelentéshez meg mindenfélét kérnek- nekünk ez már bonyolult-, már feltéve, ha elérhetőek. Nagyon felháborító az is, hogy miért köteleznek bennünket arra, hogy a telefonos bejelentéssel plusz költségbe verjük magunkat- mondta az idős férfi.

Sokszor olvashatatlan a papírra írt adatsor

Az üggyel kapcsolatban megkerestük a szolgáltatót, az EDF DÉMÁSZ kommunikációs csoportja az alábbi tájékoztatást küldte szerkesztőségünkbe:

„A jelenlegi jogi környezetben országosan alkalmazott, egységes megoldás, hogy az elosztó hálózati engedélyesek, a lakossági és hasonló kisüzleti felhasználóknál felszerelt fogyasztásmérők leolvasását évente egy alkalommal végzik el. A köztes időszakban az előző év, hasonló időszaka vagy az ügyfél által megadott értékek alapján készülnek a részszámlák. Amennyiben ügyfeleink fogyasztási szokásaiban nincs változás, akkor a mérőállást nem szükséges havonta bejelenteni. Az előző év fogyasztása alapján kiküldött rész áramszámlák tartalmazzák a becsült mérőállást. Az ügyfélnek így módja van ellenőrizni a becsült beállítás helyességét. Amennyiben a rész áramszámlán feltüntetett mérőállás nem megfelelő, akkor a beállítást ügyfélszolgálati munkatársaink akár telefonon is el tudják végezni az ügyfél kérésére. Ezzel a kényelmes megoldással nem kell követnie ügyfeleinknek a bediktálás napjait.

Tapasztalataink szerint a mérőállás bejelentő ládába leadott információk több esetben nem voltak feldolgozhatóak (olvashatatlan, pontatlan adatok), ezért nem érte el a célját, hiszen megfelelő adatok hiányában a várt számla nem készülhetett el. 2011. október elsejétől csak automata mérőállás bejelentő csatornáinkon fogadjuk ügyfeleinktől a mérőállásokat interneten, sms-ben, telefonon. Az automata mérőállás rögzítés során ellenőrzik a fogyasztási hely azonosítószámát, a mérő gyári számát. Az aktuálisan bediktált mérőállást pedig az automata visszaolvassa, így az ügyfél ellenőrizheti annak helyességét, hibás adat esetén javíthatja azt. A rögzítést követően az automata megadja a fizetendő számla összegét is, amelyet az ügyfélnek nyugtáznia kell. Bízunk benne, hogy a társaságunk által biztosított korszerű ügyintézési lehetőségek közül minden ügyfelünk megtalálja a számára legmegfelelőbbet” – olvasható a közleményben.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.