- hirdetés -

Mintegy 300 pedagógus ismerkedett a legújabb szakmai tudnivalókkal és eszközökkel a Táncsics-didacton.

Harmadik éve rendezi meg a Táncsics iskola a Táncsics-didactot, melynek keretében az orosházi és kistérségi pedagógusok megismerkedhetnek az újabb oktatási taneszközökkel, és szakmai előadásokat hallgathatnak meg.

Dr. Dancsó József polgármester szerda délelőtt megnyitotta, Berki Sándor szervező pedig számokkal jellemezte a rendezvényt:
– 19 kiállító, 304 regisztrált érdeklődő és 42 előadás az idei didact mérlege, évről-évre emelkedik a kiállítók és az érdeklődők száma is.

Ezt megerősítve a Táncsics tehetségközpont főigazgatója, Blahó János elmondta, a tervek szerint jövőre már nem a székhelyintézmény zsibongója ad teret az eseménynek, aminek jelentőségét így foglalta össze:
– A didact megteremti a szakmai párbeszéd lehetőségét a kollégák számára ingyen és helyben. Ez azért is fontos, mert a pedagógia folyamatosan megújul, ugyanakkor az iskolák is versenyeznek. Lépést kell tartani, tudni kell megújulni, ehhez pedig kell a szakmai fejlődés – összegezte a rendezvény jelentőségét Blahó János.

A 19 kiállító egyike volt az elsősorban szakközépiskolák számára szakmai könyveket készítő Tankönyvmester Kiadó. A kiadó képviselőjét, Koppány Imrét arról kérdeztük, milyen a jó tankönyv?
– Valójában a használat során derül ki, mennyire jó egy tankönyv. Természetesen megvannak ebben a szakmában is a fortélyok, például a gazdag illusztráció, és a szépen megfogalmazott tudásanyag segíti a tanulást. Ezekre törekszünk mi is – összegezte.

A pedagógusok megismerhetik és átnézhetik a kiadványokat (Fotó: Melega Krisztián)

A német nyelvet évtizedek óta oktató Abonyi Lajos megerősíti, az órákon dől el, jó választás volt-e a könyv. Ám vannak alapdolgok, amik segítenek a döntésben.
– Például az életkornak megfelelően kell kiválasztani. Az ötödikeseknek még színes könyv kell, olyan, ami leköti a figyelmet, és természetesen az életkornak megfelelő feladatokat kínál. Ahogyan haladunk az évfolyamokon felfelé, úgy alakul a tankönyvekkel szembeni elvárás is. Én azon vagyok, hogy a kommunikációt segítő tankönyvek kerüljenek a kollégák és a diákok kezébe, de ezek a könyvek feleljenek meg egy másik elvárásnak is, mégpedig a nyelvvizsgára való felkészítés-felkészülés elvárásának.

Abonyi Lajos kifejtette, fontos és óriási feladat az idegen nyelv oktatásában a kommunikációs képesség fejlesztése.
– A lényeg, hogy beszéljen, még ha hibásan is! Le kell küzdeni a gátlásokat többek közt a dialógusokra, szituációs játékokra épülő feladatokkal, mert ha beszél, akkor kontaktust teremt, kommunikál és így lehetősége van fejlődni, tanulni.

A Táncsics-didacton részt vett a Szent István Egyetem és a Szegedi Tudományegyetem képviselője is, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium mellett a megyei kormányhivatal is képviseltette magát. A Táncsics, mint rezidensiskola kapcsán az együttműködésről, a regionális tervek megvalósításáról érdeklődtünk, erről itt olvashatsz.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.