- hirdetés -

A Négy Mancs százmilliókat költött a magyar libamáj elleni kampányra. Összefogás kell, hogy visszanyerje világhírét ez a hungarikum.

A III. orosházi Libamájfesztivál keretein belül május 17-én a Millenárison tartott háttérbeszélgetésen a kormányzatot képviselő Dull Péter osztályvezető elmondta, a magyar libamáj bel- és külföldi piacait marketingeszközök felhasználásával kell bővíteni, bár ennek konkrét pénzügyi háttere még nem tisztázott. Elhangzott, hogy az ágazat szereplőinek nem egyenként, hanem közösen kell kampányolnia külföldön. Ezért a szervezők tovább folytatják az egyeztetéseket a kormányzati és az ágazat képviselőivel, hogy a tervekből minél előbb konkrétumok lehessenek.

Erősíteni kell az orosházi libamáj piacát is

Az ágazatot képviselő Elekes Lajos, a Merian Foods Kft. ügyvezetőjének tájékoztatása szerint libatermékeket – amelynek túlnyomó része máj – Magyarországról évente mintegy 40 millió euró (10-11 milliárd forint) értékben exportálnak, míg a libatenyésztés mintegy 20 ezer embernek ad munkát.

Az 1800 tonnás éves termelésével Magyarország a világtermelés 80 %-át adja a hízott libamájnak, ezért a magyar libamáj egy olyan világhírű hungarikum, amelyet külföldön is meg kell védeni! A marketing szakemberek 2006-ig visszamenőleg elemezték a Négy Mancs és Magyarország kommunikációját, amelyből kiderült, hogy a tudományos bizonyíték és magyarázat nem elegendő, érzelmi szinten kell befolyásolni a fogyasztót. Ezt tette a Négy Mancs is, ezért volt ekkora hatással az állatvédő szervezet úgynevezett Foie Gras kampánya.

– A fogyasztók általában érzelmi alapon döntenek vásárláskor, ezért erről az oldalról kell „megfogni” a vevőket – mondta Szigeti Orsolya, a Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Karának docense. Az egyetem felméréséből az is kiderült, hogy a magyarok mindössze 30%-a fogyaszt rendszeresen libamájat, ők viszont kizárólag csak magyar terméket vásárolnak.

Csütörtök délután a budapesti tárgyalások eredményeként az Európai Unió soros elnökségének – melyet 2011 első félévében hazánk tölt be – kulturális kísérőprogramjai közé emelték a III. Libamájfesztivált. Ennek köszönhetően az eddig meghirdetett programok mellett egyéb kulturális rendezvények is lesznek. Ezek szervezése a pozitív döntés után azonnal elkezdődött.

A háttérbeszélgetésen mind a szakemberek mind az újságírók egyet értettek abban, hogy az eddiginél sokkal hatékonyabb lépésekre lenne szükség az ágazat megmentésére. Felvetődött, hogy a Négy Mancs fillérekből oldotta meg a kampányát. Ezt a szervezők cáfolták, és bemutatták azokat a táblázatokat, melyek összefoglalták a magyarországi Négy Mancs költségvetését. Ebből kiderült, hogy a szervezet több százmillió forintból gazdálkodott.

Az Orosházi Libamájfesztivált idén harmadik alkalommal rendezik meg, ahova ebben az évben először minden Magyarországra akkredidált nagykövetet is meghívnak. A vendégeket a Libaolimpia is szórakoztatja, amelyet nem csak nézni lehet, hanem részt is lehet venni egy-egy versenyben. A fesztivál 2011. június 3-5. között várja vendégeit Orosházán, ahol a libamáj mellett jelentős szerepet kapnak a libahúsból készült ínyencségek is.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.