- hirdetés -

Papíralapú mérések helyett online diagnosztika – a szegedi egyetemen fejlesztik a rendszert.

Online diagnosztikus mérési rendszert fejleszt a Szegeti Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja. A kísérleti fejlesztésbe bevont közoktatási intézmények fenntartóinak, vezetőinek, pedagógusinak szerdán tartottak a fejlesztésről tájékoztatót Orosházán a művelődési központban. Az internet alapú tesztrendszerrel hatékonyabban nyomon követhető a tanulók egyéni fejlődése, a pedagógusok rendszeres, részletes és személyre szabott visszajelzéseket kapnak a diákokról.

– Objektív mérőeszközökkel vizsgálhatják a gyerekek fejlődését, különböző területeken való előrehaladását. Így viszonylag korán meg lehet állapítani, ha valamelyik diák nem fejlődik megfelelő tempóban. A hagyományos módszerben a pedagógusok hétköznapi megítélésére vagyunk hagyatkozva. Ez nagyon fontos és továbbra sem szeretnénk ezt mellőzni, sokkal inkább műszerekkel, eszközökkel szeretnénk ezt megtámogatni. Papíralapon is működik ilyen mérési rendszer, de ez drága és időigényes – összegezte dr. Csapó Benő.

A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének vezetője elmondta, az online diagnosztika lehetőséget ad arra, hogy a pedagógusok pontos képet alkossanak az egyes tanulókról és az osztályról. A gyerekek fejlődési adatait tárolni lehet majd, a korábbi mérési adatokkal az aktuális eredményeket össze lehet kapcsolni. A pedagógusok arról is képet alkothatnak, hogy osztályuk más osztályokhoz képest hol tart.

Csapó Benő elmondta, két éve fejlesztik az online diagnosztikus mérési rendszert egy pályázati program keretében.
– A költségeket illetően a fejlesztés óriási erőfeszítéseket igényel, de használata az iskoláktól minimális befektetést igényel majd. Várhatóan két év múlva készül el a rendszer, de kísérleti jelleggel már számos iskolában használják.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.