- hirdetés -

Az iskolákban a papír alapú mérések mellett egyre inkább teret hódít az elektronikus értékelő mérési-értékelési rendszer kialakítása.

Az általános iskola valamennyi tagintézménye bekapcsolódott ennek kipróbálásába – tudtuk meg Kisné Bor Emília főigazgató-helyettestől.

Egy, a Szegedi Tudományegyetemmel közös projekt keretében az orosházi pedagógusok a három műveltségi területen (olvasás-szövegértés, matematika, természettudomány) mérésekben és feladatok kidolgozásában is részt vesznek. Vizsgálják a tanulók kognitív és szociális készségeinek, képességeinek, tanuláshoz fűződő attitűdjének változását. Az összegyűjtött eredmények lehetővé teszik annak a megmutatását, hogy mely életkorban milyen jellegű különbségek állandósulnak a tanulók között, segítenek az iskola fejlesztő hatásának feltárásában, a korai diagnózist lehetővé tevő mérőeszközök kidolgozásában.

– Összesen 1500 feladatot dolgoztunk ki, bemérésük megtörtént, jelenleg az adatok feldolgozása, értékelése folyik. Iskolánkból Mucsi Ágnest matematikából feladatíróként, engem az olvasás-szövegértés területen feladatíróként, belső lektorként és vezető koordinátorként kértek fel a projektben való közreműködésre. A projekt lehetőséget kínál az elektronikus mérésekben közreműködő pedagógusok képzésére is. Jelenleg iskolánkból három fő továbbképzése folyik: a matematikai Adamcsik Norbert, a természettudományi tudás Tóth László, valamint az olvasás-szövegértés értékelése területén Ekéné Nagy Edit részvételével.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.