- hirdetés -

A Táncsics tanárnője első helyezett lett egy nívós versenyen.

A Vályi András anyanyelv-pedagógiai verseny eredményhirdetésének és az anyanyelvi konferenciának Budapesten az ELTE adott helyet. Az ötletpályázatra négy csoport jelentkezett: tanítók, általános iskolai tanárok, középiskolás tanárok és egyetemi hallgatók. Az első három kategóriában 33 tanár küldte be munkáját, melyek közt szerepeltek óratervek, tanításban hasznosítható szövegek és feladatsorok is.

Kémia a nyelvtanórán?

Fodor Éva egy különleges munkával készült a versenyre. Az anyanyelvtanítás módszertanába beleszőtte több reáltantárgy tanítását is. Célul azt tűzte ki, hogy segítse a matek-, fizika-, kémia- és biológiaóra anyagainak megértését. Készült például egy feladat, ami a diagramok és ábrák értelmezését segíti. Ez ma már az érettségin is gyakran előfordul, így fontos, hogy a diákok ne álljanak értetlenül egy diagram láttán.

A következő érdekes feladat megalkotása során Fodor Éva a négy említett reáltárgy tankönyveiből képeket választott ki, amikből montázst készített. Főleg olyanokat, amikről nem lehet egyértelműen meghatározni, hogy milyen tárgyhoz kötődhetnek. Aztán a gyerekek ezeknek ötletes címeket adtak és meghatározták, melyik könyvben tudnák elképzelni őket.

Éles helyzetben is bizonyítottak a feladatok

A munka zárásaként csatolta a 10 oldalas feladatsorhoz azokat a feladatlapokat, amiket a tanulói már kitöltöttek az óra során. Ezzel is bizonyságot adott arról, hogy mennyire fejleszthető a diákok kreativitása. A legjobb munkát beküldő Fodor Éva írását publikálták az Anyanyelv-pedagógia oldalán. A példaértékű munkát itt elolvashatják.

A Táncsics egykori diákja, Fehér Katalin is jelentkezett a versenyre egyetemi hallgatók kategóriában – ő szintén első helyezést ért el!

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.