- hirdetés -

A 2021/2022-es tanévben az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola Vörösmarty Székhelyintézménye folytatja korábbi sikeres „Makerspace” közösségi alkotó tér tehetséggondozó munkáját. Az iskola az idén az NTP-INNOV-21-0104 „Irány a Mars!” című projektben ismét egy teljes tanévet átölelő 60 órás komplex tehetséggondozó programmal fejleszti a tanulók képességeit, kompetenciáit.

Az iskola régóta híres innovatív munkájáról, a digitális technológiák használatáról, a tehetséggondozásról.
A Makerspace alkotó térben a hagyományos technikákat a legújabb digitális technológiákkal vegyítve hozhatnak létre új alkotásokat a tanulók. A 3D nyomtatók és a lézergravírozó, -vágó mellett előkerülnek a kézi szerszámok is.
A „vörösmartys” módszer során egyszerre több pedagógus is részt vesz egy-egy foglalkozáson, így tudásuk összeadódik, figyelmük megoszlik a tehetséges tanulók között.

Az idei tanév tematikája az űrkutatás és a csillagászat, ami sok izgalmas felfedeznivalóval szolgálhat a diákok számára. Ennek jegyében a tanulók megismerik közvetlen környezetüket, a Naprendszert, az űrkutatás történetét, eredményeit, ezek magyar vonatkozásait, és a legfrissebb, a csillagászokat leginkább lázban tartó híreket, témákat is.

A résztvevők közösen terveznek majd építenek meg egy marsi kolóniát bemutató terepasztalt. Ezt jelentős kutatómunka előzte meg. Meg kellett ismerkedni pl. a marsi körülményekkel, és megoldásokat kellett találni a szélsőséges kihívásokra. Ezután kezdődhetett a tervezés, amely során elkészül a marsi környezetet bemutató terepasztal és a leendő telepesek által készített tereptárgyak 3D makettjei.

A tanulók a program kezdetén egy Csámborgás a Naprendszerben c. Actionbound kihívásban vettek részt. Ennek kapcsán méretarányos távolságban és nagyságban modellezték és járták be a Naprendszer bolygóit Orosházán. Közben a bolygók tulajdonságairól szerezhettek információkat, vagy pl. érdekes videókat nézhettek meg a témában.
A hosszú séta során (az egy méter átmérőre kicsinyített, és az iskolánál elképzelt Nap modell esetén a Naprendszer legkülső bolygója már az Orosháza várostábla határnál lenne) új kifejezéseket tanultak meg a diákok.

A csoport lelkesedését a James Webb Űrteleszkóp kilövése, az események folyamatos figyelése is élteti. A pályázatban feladat az ott folyó munka dokumentálása, melyet a gyerekek az intézmény eszközeivel végeznek el. Így folyamatosan fotókat és videókat készítenek DJI Pocket kamerákkal, és kipróbálhatják az Insta360 kamerát is, mellyel 360°-os videókat lehet készíteni. A tanulók a felvételeket összegyűjtve és a videókat megvágva beszámolókat készítenek munkájukról.

Az utóbbi napok a hamarosan sorra kerülő planetáriumi és repülőgép-múzeumi tanulmányi út előkészületeivel, várakozásával telnek.

A tehetséggondozó program szakmai munkáját a nagyszénási Mira Csillagászati Szakkör is támogatja. Az iskola ezúton is köszöni a Nemzeti Tehetség Program által nyújtott anyagi támogatást.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.