- hirdetés -

Néhány költséghatékony, apró megoldással szinte újjávarázsolhatjuk eladóvá vált ingatlanunkat, amely így sokkal vonzóbbnak tűnhet majd a vevők szemében. A folyamat megértésében, alkalmazásában egy ingatlanértékesítéssel és Home Staginggel foglalkozó szakember, Enyedi Csilla nyújt nekünk segítséget.

Mit takar pontosan a Home Staging kifejezés?

– A Home Staging egy folyamat, amely során felkészítjük az otthonunkat arra, hogy minél előbb és minél magasabb áron tudjuk azt értékesíteni. Itt már a vevőkre, a lehetséges vásárlói körre fókuszálunk, megmutatva számukra ingatlanunk legjobb „arcát”. Kutatások igazolják, hogy döntéseinket általában érzelmi alapon hozzuk, s ezekhez tesszük hozzá a racionális megerősítést. Egy otthon megvásárlása is épp ilyen, elsődlegesen az befolyásol minket, hogy a sajátunknak érezzük-e a látott ingatlant, és hogy el tudjuk-e benne képzelni a mindennapjainkat.

Mi lehet vonzó a vásárlók/bérlők szemében?

– A jó állapotú vagy felújított ingatlanok esetén hatékony módszer a funkcionális terek, színek újragondolása, az ingatlan tényleges átrendezése, átfestése, néhány új bútor és kiegészítő vásárlása vagy akár bérlése. A vevők ez esetben ténylegesen kapnak egy „első benyomást”, amely jelentősen befolyásolja a végső döntésüket azzal kapcsoltban, hogy rátalálnak-e az álomotthonukra – ami ideális esetben a mi eladó ingatlanunk.

Fotó: Enyedi Csilla gyűjteménye

Mi a helyzet a kevésbé jó állapotú ingatlanokkal?

– A Home Stagingnek része az eladási céllal történő teljes felújítás is a tervezéstől a kivitelezésig, de ez már egy másik, sokrétű téma, és mint tudjuk, nem tartozik az „apró” megoldások közé. Maradjunk annál az esetnél, mikor a tulajdonos nem szeretne belefogni a tényleges felújításba, vagy a lakás éppen üres, esetleg telezsúfolt, de nincs módunk kipakolni: ilyenkor a virtuális Home Staging a megoldás. Ez esetben egy 3D-s tervezőprogram segítségével megalkotott valósághű képek, videók segítségével mutatható meg, milyen lehetőségeket rejt magában az adott ingatlan. Ehhez fontos ismerni a lehetséges vásárlók elvárásait. Egy kisgyermekes családnak teljesen más igényei vannak, mint egy életkezdő fiatalnak, vagy egy szépkorú érdeklődőnek. A lényeg, hogy a vevőkörre fókuszáljunk. A tervezéshez használható mesterséges intelligencia is, de én a természetes intelligencia híve vagyok.

Fotó: Enyedi Csilla gyűjteménye

Mik a legfontosabb teendők a hirdetéshez készített fotók elkészítése, illetve az ingatlan bemutatása előtt?

– Először is nézőpontot kell váltatunk, bár tudom, tulajdonosként ez nehéz, de most már nem az otthonunkként, hanem egy eladni kívánt termékként kell tekintenünk az ingatlanunkra. Ne sajnáljuk az időt és energiát a kisebb javítások elvégzésére, a nagytakarításra, a felesleges bútorok, személyes tárgyak elpakolására, és a festésre sem. Válasszunk semleges, világos színeket, amelyek kellemes, tiszta hatást keltenek. Ezek a színek nemcsak a falakon, hanem függöny- és szőnyegszínekben is jól mutatnak néhány élénkebb színű kiegészítővel. De akár választhatunk egy meghatározó bútordarabot is, melyhez „hozzá igazítjuk” a lakás egészét. Az a lényeg, hogy legyen harmónia a helységek között, de persze nem kell uniformizálnunk őket. Ezek után következik a berendezés, pontosabban az „újrarendezés”, mikor is a várható vevők igényeit helyezzük a fókuszba. Érdemes barátainknak is megmutatni a végeredményt a fotózás és meghirdetés előtt, mert tőlük is értékes visszajelzéseket kaphatunk.

A cikk megjelenését támogatta Enyedi Csilla ingatlantanácsadó, Home Staging szakértő
Telefon: 06 70 436 7244
Honlap: https://enyedicsilla.hu/
Facebook üzleti oldal: https://www.facebook.com/enyedi.csilla.ingatlantanacsado/
Ingatlan.com-os Ellenőrzött Partner: https://partner.ingatlan.com/enyedi.csilla
E-mail: csenyedi@yahoo.com

Kiemelt kép: Nagy Kristóf

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.