- hirdetés -

“A vezető is ember! – Konfliktuskezelés a kiégés tünetek tükrében” címmel hatékonyságnövelő tréninget tartottak az orosházi Dr. László Elek Kórház és Rendelőintézet közép- és felsővezetői részére.

A koronavírus járvány alapjaiban változtatta meg az egészségügyi ellátás menetét és rendszerét. A lezárások, a bizonytalanság, a kórházakra zúduló rengeteg beteg az egészségügyi dolgozók életét is egyik napról a másikra rendezte át. Ez, az egyébként is túlterhelt személyzetre a korábbinál is nagyobb nyomást helyezett, ami a
mindennapi betegellátásban is érezhető volt. Előfordult, hogy a betegek, hozzátartozók is egyre feszültebbé, türelmetlenebbé váltak a környezetükkel szemben, amely extra kihívás elé állította a betegellátásban velük érintkező dolgozókat.

A vezetők is erősen kiszolgáltatottá váltak a betegek, hozzátartozók, kollégák érzelmi állapotától, a megoldhatatlannak tetsző nehéz helyzetektől. Sokan a munkahelyi kiégés szélére kerültek. A Semmelweis Egyetem akkreditálásában megrendezett képzés célja épp ennek elkerülése, megelőzése volt. A résztvevő vezetők felismerhették a stresszforrások valódi, kiváltó okait és személyesen megtapasztalták, hogy vannak olyan vezetői eszközök, mellyel hatással lehetnek kollégáikra, a kiváltó okok megszüntetésére.

A képzés célja volt, hogy a résztvevők képessé váljanak változatlan körülmények között a tegnapi önmagukhoz képest stresszmentesebben, „jobban” élni. Az előadók sok helyzetgyakorlaton, és rengeteg példán keresztül mutatták be azokat a lehetőségeket, melyeket a kórházi vezetők a mindennapi munka során alkalmazhatnak beosztottjaik körében.

Ha a továbbiakban is értesülni szeretne a témában,
akkor lájkolja az OrosCafé Facebook-oldalát.